Reklámok lesznek a Twitteren
Fokozatosan vezeti be a Twitter a hirdetési platformját. Ez érthető, a felhasználók nincsenek hozzászokva ahhoz, hogy vállalati szlogenek szakítsák meg a személyes bejegyzések folyamát. Egyelőre csak amerikai hirdetők ismertek, a Best Buy áruházlánc, a Virgin America, a Starbucks kávézó és a Bravo érdeklődik a hirdetések iránt.
Dick Costolo, a Twitter ügyvezetője elmondta, hogy a hirdetésekkel segíteni akarják azoknak a cégeknek a kommunikációját, amelyek amúgy is többek között a Twitterrel érik el az ügyfeleiket.
Berobbantak, mint a Google
A Twitter-júzerek száma rohamosan nő, egy évvel ezelőtt még csak havonta félmillió egyedi felhasználó látogatta a mikroblog-szolgáltató portálját, idén márciusban már 22,3 millió. Ebbe csak a Twitter.com olvasóit számolták bele, pedig nagyon sokan számítógépes vagy mobilos szoftverrel olvassák a twiteket.
A népszerűség ellenére a Twitter igen lassan mozdult rá a pénzre. Alapítói, Evan Williams és Biz Stone korábban elmondták, hogy a Google nyomán haladnak, vagyis először kiépítik a szolgáltatást, megnézik hogyan működik, és utána keresnek megfelelő üzleti modellt.
Ennek jött most el az ideje, a reklámok bevezetésével. A hirdető cégek valós idejű párbeszédek kellős közepén helyezhetik el a ajánlataikat, így azokat nehezebb lesz elkerülni. A New York Times írásából az jön le, hogy eleinte nem lesz túl tolakodó a hirdetési rendszer.
Amikor az emberek olyan szavakra keresnek, amelyekre a Starbucks hirdetéseket vásárolt, akkor jelennek meg a kávézólánc hirdetései. A Starbucks egyébként eddig is írt a Twitteren az akcióiról, ám ezeket az üzeneteket csak a Starbucks követői látták. A hirdetések azonban mindenkihez eljutnak.
Beszólhat a gyártó a kritikusainak
A Twitter szerint a hirdetések arra is lehetőséget adnak, hogy a vállalatok beleszólhassanak egy róluk szóló párbeszédbe. Most is sok cég figyeli a Twitteren, hogy miket írnak róla, és néha meg is próbálnak reagálni. A hozzászólásaik azonban elvesznek a felhasználók bejegyzései közt. A hirdetésekkel gondoskodhatnak arról, hogy a panaszkodókhoz eljusson az üzenetük.
Csupán a második fázisban lesznek hirdetések a júzerek bejegyzései közt. Ezek már akkor is megjelennek majd, ha a júzer nem keresett rá semmire, csupán az ismerősök bejegyzéseit olvasgatja. Ha például egy twitterező követ valakit, aki a mobilokról ír, akkor megkaphatja a Best Buy áruházlánc legjobb ajánlatairól szóló hirdetést.