Legjobb negyedévét zárta az Apple
A várakozásoknak megfelelően jó pénzügyi negyedévet zárt az Apple. A társaság forgalma elérte a 15,7 milliárd dollárt, profitja pedig a 3,25 milliárdot. Ez több, mint amit az eddigi legpontosabb becsléseket közzétevő Turley Muller jósolt: az elemző szerint ugyanis 15,15 milliárd dollár körül kellett volna alakulnia a forgalomnak és 3,1 milliárd körül a profitnak.
Bevételcsúcs
A szakértők hétfőn még azt boncolgatták, hogy képes lesz-e az Apple megelőzni bevételben a Microsoftot. A kaliforniai vállalat eredményeit már tudjuk, azok felülmúlják az elemzői várakozásokat, ha viszont Bill Gates cége csak a megjósolt 15,26 milliárdos forgalmat hozza, elveszti elsőségét. Nyereség tekintetében azonban valószínűleg továbbra is verhetetlen lesz a vállalat, aminél 4,1 milliárdos profitot várnak.
A növekedés az Apple-nél egyébként jelentős. Egy éve még csak 9,7 milliárd dollár volt a forgalom és 1,83 milliárd dollár a profit, ez utóbbi tehát 78 százalékkal nőtt egy év alatt.
A legnagyobb növekedést az európai piac hozta össze, ahol a tavalyi 2,5 milliárd dolláros bevétel után 4,2 milliárd dollárt kapart össze a cég. Arányaiban azonban mégis az ázsiai piac 160 százalékos növekedése a legjelentősebb, ahol most már 1,8 milliárdos bevételt ért el az Apple.
Az egyes iparágak eredményét átnézve kiderül, hogy szinte minden szegmensben növekedés volt tapasztalható. Számítógépből 3,5 millió fogyott a tavalyi 2,6 millió után, egymillió volt az asztali, 2,5 millió a hordozható gép.
Visszaesés is volt
iPodból valamivel kevesebb fogyott, az átlagár azonban nőtt, míg iPhone-ból a tavalyi 5,2 millió után 8,4 milliót értékesítettek összességében 5,3 milliárd dollárért: továbbra is a mobil jelenti az Apple-nek a legfontosabb üzletágat, ez adja a teljes bevétel harmadát.
Arányaiban a legnagyobb növekedést azonban nem a telefonnal, hanem az iPaddel sikerült elérni: a tavaly még nem is létező termékből 3,3 millió fogyott az aktuális negyedévben, 2,2 milliárd dollárt hozzácsapva az amúgy is jelentős bevételhez. Jól látható, hogy a növekedés harmadát az új üzletág felbukkanása okozta.
A vállalat a következő negyedévre már 18 milliárd dolláros bevételt célzott meg.