Facebookon tárolt adatokban kereshet a Bing
Régóta együttműködik a Facebook és a Microsoft. A redmondi szoftvercég 240 millió dollárt fektetett be a közösségi portálba, a Live Search hajtja meg a Facebook keresőjét, és a Microsoft egy kizárólagos jogot szerzett a hirdetési platformjának. Most az All Things Digital névtelen forrásokra hivatkozva azt írja, hogy a Microsoft a Bing keresési eredményeit a Facebook segítségével pontosítaná.
Az új együttműködésben a Like (lájk, tetszik) gombé a főszerep. Amikor egy Facebook-használó megnyomja a gombot, akkor a barátai azonnal kapnak erről egy értesítést. Ha a két cég megköti a megállapodást, akkor nemcsak a barátok, hanem a Microsoft is kap értesítőt.
Természetesen anonim adatokról van szó, a Microsoft nem azt tudja majd, hogy egy adott ember milyen szájtokat szeret. Azt tudja majd, hogy az 500 millió Facebook-használó mely weboldalakat szereti a legjobban. Ezzel az információval ugyanis valós időben tudja pontosítani a Bing webkereső találatait.
A Microsoft úgy véli, hogy senki sem akar még egy Facebookot, ezért ők nem versenyezni, hanem együttműködni akarnak a velük. Ez kellemetlen a Google-nek, mert a vezető webkeresőnek a Facebook és a Microsoft is az ellenfele, és a kooperáció mindkét céget erősíti.