A Google újabb részleteket árult el a hamarosan induló Google TV szolgáltatásról, az Egyesült Államok Szabadalmi és Védjegyhivatala (USPTO) elfogadta a vállalat egy négy évvel korábban beadott szabadalmi kérelmét, amely a cég életében oly fontos célzott hirdetések alkalmazásáról szól. A levédett eljárás lehetővé teszi a reklámmentes tévézést.
Többféle módszerrel is elkerülhető, hogy reklámok szakítsák félbe a műsorokat. Az egyik javaslat szerint az a néző, aki (körülbelül 5-10 perc alatt) kitölt egy online kérdőívet, mentesül a műsorhoz tartozó 10 perces reklámblokk megtekintésétől. Egy másik megoldásnál a tartalomszolgáltatók felajánlhatnák a felhasználónak, hogy mondjuk 2 dollár befizetése után reklámmentesen nézhesse meg az adott műsort. A harmadik verzióban a néző átugorhatna hirdetéseket, de kötelező lenne minimum négy reklámot megnéznie, hogy a program folytatódjék.
A jelenleginél jóval kifinomultabb hirdetési metódus teljesen átalakítaná a kereskedelmi televíziózás üzleti modelljét, ugyanakkor azzal számol – nem kevés joggal –, hogy a most ismert televíziózás jelentős része teljesen átalakul és az internetre helyeződik át a súlypontja; a Google TV-nek láthatóan ez a célja.
Az ügy oly sok szereplőt, oly sok érdeket érint, hogy még a Google-nak is túl nagy falat lehet, de ha elindul a folyamat, akkor a vállalat a szabadalmára épített technológiával lefölözheti akár az internetes-televíziós hirdetési piacot is.