Egymilliárdos üzlet a közösségi játék
Az eMarketer legújabb kutatás szerint a közösségi játékok piaca az idén elérheti az egymilliárd dollárt. Az amerikai internetezők 27 százaléka, összesen 62 millió felhasználó havonta legalább egyszer játszik valamilyen közösségi játékékkal. Ez 15 százalékos növekedés tavalyhoz képest.
Már ez is óriási pénzeket jelent az iparágban, de a legnagyobb növekedést mégis az online javak eladása jelenti. A felhasználók tavaly 510 millió dollárt költöttek virtuális termékekre, az idén ennél várhatóan sokkal többet, 653 millió dollárt fognak erre költeni. Ezen kívül a hirdetések 192 millió dollárt hozhatnak a számítások szerint, a tavalyi 120 millió után. A harmadik kategória pedig azok a bónuszok, pontok, levásárolható egyenlegek, melyeket a cégek akkor adnak, ha a felhasználó regisztrál valahova vagy kitölt egy online kérdőívet. Ez a kategória 225 millióról 248 millióra növekszik az idén.
A virtuális javak kereskedelme már régóta nagy bevételi forrásnak számít a cégeknél, és ez csak nőni fog. A várakozások szerint 2011-ről 2012-re 60 százalékos lesz a növekedés. Hogy egy számot is lássunk, az Electronic Arts adatai szerint a Pet Society játéknál napi 90 millió virtuális terméket adnak el.
Az Egyesült Államokban a közösségi játékokkal játszóknak csak a hat százaléka költ virtuális javakra, mégis elköltenek nagyjából 653 millió dollárt erre. A kutatók azt is észrevették, hogy a játékosok körében népszerűek bizonyos márkák. A FarmVille-ben például 300 millió organikus fekete áfonyát adott el az egyik nagy élelmiszerterjesztő, a Cascadian Farm. A Car Town nevű játékban pedig a Honda próbálta népszerűsíteni Honda CR-Z modelljeit. Legutóbb pedig a Sony Pictures népszerűsítette legújabb filmjét, a Green Hornetet a facebookos Maffia Warsban.