Közösségi zenei szolgáltatás nyerte a startupversenyt
További Tech cikkek
- Olyat hibát produkál a Windows, hogy garantáltan mindenki kiugrik a székéből
- Könnyen megeshet, hogy a Google kénytelen lesz eladni a Chrome-ot
- A Huawei hivatalosan is bejelentette, előrendelhető a Mate 70
- Lesöpörheti Elon Musk X-ét a Bluesky, már a Google is relevánsabbnak találja
- Ezek a leggyakrabban használt jelszavak – érdemes változtatni, ha ön is használja valamelyiket
A Startup Underground konferencia egyik legfontosabb pontja a startupverseny, ahol induló vállalkozások mutatkoznak be nyolc percben, majd a szakmai zsűri választja ki a legjobbat közülik. A verseny sikerét mutatja, hogy a tavalyi győztes, a Webcam Laboratory befektetőt talált a verseny után, majd nemzetközi karrirerje is elindult a cégnek.
Az idén harminc jelentkezőből választották ki azt a nyolc vállalkozást, mely bemutatkozhatott. Az első versenyzőről már mi is írtunk, ez a Dragontape volt. Ez egy olyan webes alkalmazás, amellyel a YouTube-on, Vimeón és hasonló videomegosztó oldalakon található kedvenc videoklippjeinkből rendezhetünk saját válogatásokat, és azokat összefüggő műsorként vetíthetjük le, oszthatjuk meg a barátainkkal, vagy akár publikussá is tehetjük őket. Egyelőre csak a YouTube-ról lehet videókat betenni a playlistbe, de tervezik, hogy idővel több lesz.
A Grundfootball egy amatőr foci közösségi oldal, mely összefogná a focizni vágyó fiatalokat. A sportolási lehetőséget keresők regisztálnak és kereshetnek maguknak csapatot a honlapon. A csapatoknak pedig azt, hogy kedvükre válogathassanak potenciális ellenfelek között, kupákon indulhassanak, esetleg szervezhessenek. Távolabbi cél, hogy 2012-re a régióban vezető pozíciót szerezzenek meg a hasonló oldalak között, 2013-ban pedig Európában szeretnének piacvezetők lenni.
Az Infomeme egy olyan szolgáltatás, melynek segítségével bárki el tudja adni saját digitális tartalmát. A rendszer lényege, hogy a felhasználó feltölti az általa készített digitális tartalmat, ami lehet könyv, zene, bármi. Ezt feltölti az oldalra, kap egy linket, amit megoszthat a különböző közösségi szájtokon, ezen keresztül lehet megvenni a tartalmat. Mikrotranzakcióról van szó, tehát legfeljebb 25 dolláros árat lehet megszabni. A beérkező pénzek után húsz százalékot von le a rendszer.
Az Ingyenhívó tulajdonképpen egy ingyenes zöld szám a neten. A vállalkozások felteszik oldalukra ezt az ingyenhívót, be lehet állítani, hogy mikor, milyen számon hívhatják őket a leendő ügyfelek. Így a felhasználó, amikor rákeres a neten valamilyen szolgáltatásra és a találati listán a link mellett megjelenik az ingyenhívó jele, azt megnyomva felhívja a céget és azonnal kaphat információt.
Az Imflux az internetes oktatást szeretné megreformálni. A termék egy olyan oktatási segédeszköz, mely neten használható, bárki elérheti. Lehetőséget nyújt ingyenes oktatásra vagy fizetős oktatásra is – ez utóbbi másodperc alapon működik. Mindenki otthonról tudna oktatni bárkit a világon – számítógépen, androidos telefonon keresztül. Júliusban indulna a magyar piacon, a cél, hogy tanévkezdésre kipróbálhassák néhány oktatási intézményben.
A Laokoon-mozgó szövet nevű projekt kicsit kilóg a sorból, nem internetes vállalkozásról van szó. Az úgynevezett mozgó-szövetet kitaláló Szentirmai-Joly Zsuzsanna Nívódíjat kapott néhány éve. Magát a szövetet véletlenül találta ki, lényege hogy a szövet vetületei el tudnak csúszni egymáson, egy addig nem ismert szövetstruktúrát sikerült kitalálnia. A célja, hogy termékeket is készítsen és eladjon, illetve szeretné szabadalmaztatni.
A Netbeszéd egy online tanácsadói portál, szakemberekkel lehet konzultálni webkamerán keresztül jogi, egészségügyi, pénzügyi, vagy egyéb témákban. Az oldal alapítói leszerződnek a szakemberekkel és közvetítik őket a felhasználók felé. Előny, hogy a szakembernek nem kell irodát fenntartani, a felhasználónak pedig nem kell váróteremben várni, minden megoldható otthonról.
Mivel a hirdetőknek alternatív újabb és újabb kell keresniük, a Reklámfaló célja, hogy a felhasználókat motiválják a reklámok figyelmes megtekintésére. Minden a honlapon elhelyezett reklámfilmre van egy játék, vagyis a reklám végén feltesznek egy kérdést, melyre csak az tud válaszolni, aki végignézte. A helyesen válaszolók pedig nyereményt kapnak.
Az idei versenyt a Dragontape nyerte, a második az Ingyenhívó, a harmadik az Infomeme lett.