A Facebook nagyon szeretne Kínába menni

2011.05.20. 15:14

A Facebook alapító-vezérigazgatója tavaly december után már másodszor készül Kínába. A közösségi oldal keresi az utat a világ legnagyobb internetes piacára, de még sok a homályos pont. „A célunk mindenképpen az, hogy az egész világot összekapcsoljuk, és ez lehetetlen a legnagyobb netes piac bekapcsolódása nélkül" – magyarázta Sheryl Sandberg, a Facebook ügyvezető igazgatója.

A két vezetőnek eltérő koncepciója van a kínai terjeszkedésről, legalábbis az üzleti világban ezek a hírek keringenek. Sandberg ezt nem cáfolja, de nem is erősíti meg, annyit mond, hogy abban mindketten egyetértenek, Kína fontos.

Bajok Kínával

Kína a világ legnagyobb internetes piaca, amely nagyon erőteljesen növekszik. Igazán vonzó célpont valamennyi netes cégnek, így a Facebooknak is, bár jelenleg a közösségi szájt be van tiltva az országban. A különleges figyelmet az is jelzi a Facebook részéről, hogy Mark Zuckerberg tavaly decemberben már járt Kínában, hogy a legnagyobb netes vállalkozásokkal – a Baiduval, a Sina Corp.-pal, az Alibabával – találkozzon

Kínában ugyanakkor nagy hátrány, hogy a kormány felügyel mindent, ellenőrzi az online információáramlást, tartalmakat. Az ország éppen ezért nehéz falatnak bizonyult a nyugati cégeknek. Tavaly a Google volt kénytelen részben kivonulni Kínából, miután összekülönbözött a kínai kormánnyal a cenzúráról. Ekkor történt az is, hogy a Google-t hackertámadás érte, a szálak pedig Kínába vezettek. Idén márciusban a Google megint a kínai kormányt látta a Gmailt érintő hibák mögött: azt állították, hogy a kínai kormány blokkolja az eléréseket, és olyan módszert alkalmaznak, hogy a felhasználónak úgy tűnjön, mintha a Gmailben lenne a hiba.

A legújabb fejlemény, hogy szerdán nyolc New York-i beperelte a Baidut, amiért cenzúrázza a demokráciapárti tartalmat.

Sandberg szerint a most következő utazás célját és időpontját még nem lehet pontosan tudni, de Mark Zuckerberg valószínűleg még az idén visszatér Kínába.

Mennek a tőzsdére

Sheryl Sandberg a Reutersnek még elmondta, hogy elkerülhetetlennek tartja a Facebook tőzsdére lépését, ennek részleteiről, időpontjáról azonban semmit nem mondott. „Ez egy olyan folyamat, melyen minden cégnek keresztül kell mennie. Az emberek folyton azt kérdezték, hogy mikor adják el a céget, most már nem kérdezik ezt. Senki nem vásárol meg minket, tőzsdére megyünk" – jelentette ki Sandberg.

A Reuters a LinkedIn sikeres tőzsdei bevezetése után kérdezte Sheryl Sandberget. A keddi kereskedési napon az üzleti kapcsolatokra építő szájt részvényeinek értéke megduplázódott, 45 dollárról indult a jegyzés, a nap végére 94 dollárig ugrott fel az árfolyam. Sandberg szerint a LinkedIn pédája is azt mutatja, hogy mennyire fontos szempont az üzlet.

Elindult az Indamedia média és marketing-kommunikációs kiadványa.

További szakmai tartalmakért kattints és kövess bennünket!

MEGNÉZEM
Ma is tanultam valamit 5

Megint 150 vadonatúj, izgalmas téma ismét meglepő válaszokkal

MEGVESZEM