Tiltja a Facebook a Google+ hirdetéseit
Rohamosan növekszik a Google+ közösségi oldal, bár a tízmilliós nagyságrendbe lépett felhasználói tábor még mindig alig látható a Facebook 750 milliója mellett. Az általános vélemények szerint a Google oldala egyelőre nem nyújt semmi olyat, ami miatt érdemes lenne áttérni rá, de a kíváncsiság nagy úr, és milliókat vezérel a Google+ kipróbálására.
Úfy tűnik, a Facebook is érzi a fenyegetést, ugyanis elkezdte a Google+-szal kapcsolatos hirdetéseket kiszűrni az oldalról, azok feladóit pedig kitiltani. A botrányt egy Michael Lee Johnson nevű programozó robbantotta ki, aki úgy próbált a Google+-on ismerősöket szerezni, hogy ezt a lehetőséget a Facebookon hirdeti meg (mivel közösségi oldalakon futó alkalmazásokat fejleszt, létfontosságú számára, hogy sok emberhez jussanak el az üzenetei). A Facebook válaszként letiltotta ezt, és az összes többi hirdetését, és törölte Johnsont a közösségi oldalról, arra hivatkozva, hogy megsértette a felhasználói szerződést, amit regisztrációkor mindenki automatikusan elfogad. Hogy pontosan hol hágta át a szabályokat, azt nem árulták el.
A Cnet utánajárt, és valóban szerepel a hirdetési feltételek között, hogy a Facebook visszautasíthat olyan reklámokat, amelyek konkurens termékeket hirdetnek, vagy bármilyen módon negatív hatással vannak a Facebook üzletmenetére.
Az akció egyébként 1460 követőt hozott Johnson számára a Google+-on. Az ügy online visszhangja szerint a lépés mindenképpen túlzás volt a Facebook részéről, még ha a szerződéssel alá is támasztható talán a jogossága, elegánsabb lett volna másképp elsimítani a Google+ hirdetései által keltett feszültséget. A Facebook egyelőre nem nyilatkozott az ügyben, aminek nyomán azonnal elterjedt a pletyka, hogy a Google+ szót a tiltott kifejezések listájára tették, és semmilyen facebookos üzenetben nem lehet leírni (ez egyébként nem igaz, bárki kipróbálhatja).