A YouTube az amerikai űrkutatási hivatallal és több más partnerével bejelentette a YouTube Spacelab projekt elindítását. Ebben 14 és 18 év közötti diákok tervezhetnek kísérleteket, amelyek közül a legjobbakat végre is hajtják az űrben. A két nyertes pályázatban javasolt kísérleteket a Nemzetközi Űrállomáson 386 kilométeres magasságban végzik el úgy, hogy azokról a videomegosztó portál élő közvetítést ad.
A verseny célja, hogy a diákokat közelebb vigye a természettudományokhoz, a mérnöki munkához és a matematikához, valamint segítse kreativitásuk és analitikai készségük kibontakozását. A YouTube parnere a NASA mellett az európai és a japán űrügynökség, a Space Adventures űrturisztikai vállalat, valamint a Lenovo számítástechnikai cég.
Az egyéni vagy csoportos jelentkezők 2 perces videóikat december 7-ig tölthetik fel a versenyt meghirdető portálra, legfeljebb három kísérlettel lehet pályázni. Az első kör eredményhirdetése 2012. január 3-án lesz, amikor hatvan kísérletet juttatnak tovább a végső megmérettetésbe. A bírálók között olyan nagy nevek is vannak, mint Stephen Hawking asztrofizikus.