A Facebook megtörte a Nescafét
A Nescafé által indított nyereményjátékon a szakmai zsűri annak ellenére sem juttatta a döntőbe Szolnoki János pályázati anyagát, hogy 47 ezer szavazatot kapott a Facebookon. Az eset példátlanul felháborította a Szolnokit támogató internetezőket, ezért a Nescafé igyekezett kompromisszumos megoldást találni. A vállalat háromféle opciót ajánlott Szolnokinak: a Facebook-oldalukon támogatnák az alapítványukat, átutalnának egy összeget a mozgássérült kisöccse iskolájának, vagy kirándulásra vinnék a gyerekeket a Nestlé csokoládégyárába.
Szolnoki tegnap még azt nyilatkozta az Indexnek, hogy nem tudja, elfogadja-e bármelyik ajánlatot, mostanra sikerült döntenie. A 9GAG Army Facebook-oldaláról – ahol a Szolnokit támogatók száma már a huszonhétezret is meghaladja – megtudhattuk, hogy sikerült megállapodni a céggel. Ennek értelmében a Nescafé ötezer dolláros támogatást biztosít a Pető Intézetnek, ahol Szolnoki öccse tanul.
A Nescafé nyereményjátékára jelentkező Szolnoki esete szokatlan indulatokat váltott ki a támogatókból. A felbőszült kommentelők a CNN Facebook-oldalát is telespammelték, a Nescafét szidalmazó mikroblogot hoztak létre, illetve adományokat kínáltak a versenyből kiesett Szolnokinak, aki már a selejtezőben 47 ezer szavazatot gyűjtött a pályázatra beküldött videójával.