A Comscore piacelemző szerint az Egyesült Államokban februárban az iPhone volt a legnépszerűbb mobiltelefon, azon belül is a verizonos verzió: az Apple mobilját korábban csak az AT&T forgalmazta az országban, az új szolgáltató megjelenése komoly lökést adott a keresletnek. A készülék ezzel önmagában megszerezte a teljes piac 7,5 százalékát, ami majdnem egy százalékos növekedés a tavaly novemberi állapothoz képest: az életciklusuk kétharmadán túljutott készülékeknél ez ritkaság, és csak a Verizon felbukkanásával magyarázható.
Mivel azonban az Apple csak egyetlen termékkel, az iPhone-nal van jelen a piacon, összesítettben nem nyerhetett: a számos készülékkel versenyző Samsung lett az első 24,8 százalékkal, második az LG lett 20,9 százalékkal, harmadik a Motorola 16,1 százalékkal, negyedik a RIM 8,6 százalékkal, ötödik az Apple a már említett 7,5 százalékkal.
Az Android a végtelenig nő, és tovább
Az operációs rendszerek versenyét már csak az okostelefonok piacán játsszák, így itt kisebb merítésből, de a Google lett az első: az Android 33 százalékos piaci részesedést vívott ki magának, ami óriási, hét százalékos erősödés november óta. A RIM némi gyengülés után 28,9 százalékon zárt, míg az Apple november óta stagnál ebben a kategóriában, 25,2 százalékos részesedéssel (de növekvő darabszámmal). Érdekes, hogy a Microsoft az egyébként jó kritikákat kapó Windows Phone 7-tel nem tudott előrelépni, a novemberi 9 százalék után februárban már csak 7,7 százalékkal állt a gyártó a negyedik helyen, de ezeken az eredményeken bizonyára javít majd a Nokiával kötött szövetség.
Az amerikai okosmobil-piacon a Palm lett az ötödik 2,8 százalékkal, ami harminc százalékos zuhanás a novemberi 3,9 százalékhoz képest.