A FourSquare lesz a mobilok Facebookja?
További Tech cikkek
- Olyat hibát produkál a Windows, hogy garantáltan mindenki kiugrik a székéből
- Könnyen megeshet, hogy a Google kénytelen lesz eladni a Chrome-ot
- A Huawei hivatalosan is bejelentette, előrendelhető a Mate 70
- Lesöpörheti Elon Musk X-ét a Bluesky, már a Google is relevánsabbnak találja
- Ezek a leggyakrabban használt jelszavak – érdemes változtatni, ha ön is használja valamelyiket
Mielőtt a Facebook 845 millió felhasználójával hasonlítanánk össze a FourSquare szerény 15 millióját, vegyük figyelembe azt is, hogy ez a szolgáltatás egy csupán három éve létezik. Így már nem kis teljesítmény a 15 millió júzer, hiszen a Facebook a működése harmadik évében még csak harmincmillió olyan felhasználót tudott felmutatni, akik havonta legalább egyszer beléptek az oldalra. Ráadásul a FourSquare nagyobb felhasználói aktivitást igényel, mint a Facebook, mert manuálisan kell bejelentkezni a helyekre, és a szolgáltatás csak akkor izgalmas, ha a júzer az adott étteremről, fitneszteremről vagy szórakozóhelyről személyes kritikát is ír. A FourSquare nemcsak közösségi hálózat, amivel a barátaink térbeli mozgását követhetjük, hanem egy online ajánlórendszer, amivel megtalálhatjuk a környék jó helyeit.
Csekking, a helyi kiskirály
Körülbelül húszezer magyar felhasználó van, tavaly szeptember óta duplázódott a felhasználók száma. A szolgáltatás hazai szakértője, a Checkiners statisztikái szerint az elmúlt héten az aktív felhasználók aránya több mint 50 százalék volt. A magyar felhasználók eddig összesen ötmillió alkalommal jelentkeztek be be valahová. Szeptemberben még csak kétmilliónál járt ez a szám.
Magyarországon már 32 ezer olyan hely van, ahová bejelentkeztek emberek, és Budapest a fő gócpont, itt történik a bejelentkezések kétharmada. A helyszínek közül jelenleg a legnépszerűbbek a forgalmas csomópontok, plázák és a szórakozóhelyek, és az ötvenes toplistán lévő helyek kivétel nélkül kétezer bejelentkezés felett járnak.
A magyarok külföldön is aktívak, az itthoni felhasználók összesen hatvanezer helyen birtokolnak virtuális polgármesteri címet. Ez a FourSquare beépített játéka, ami annyiból áll, hogy az adott helyre leggyakrabban becsekkoló felhasználó megkapja a polgármesteri plecsnit, és a többiek megpróbálhatják elvenni tőle.
Gyógyszer a feledékenységre
Több oka van annak, hogy a FourSquare nem pörgött fel annyira, mint a Facebook. Az utóbbihoz csak egy böngésző kell, míg a FourSquare kifejezetten mobilos hálózat, és egyelőre nincs mindenkinek okostelefonja. A becsekkoláshoz ismerni kell a júzer földrajzi koordinátáit, tehát kell a telefonba gps. A becsekkolás folyamatát is egyszerűsíteni kell. Ha adott időben és helyen a júzernek nem jut eszébe, hogy elővegye a mobilját, akkor könnyen elfeledkezik a bejelentkezésről.
A FourSquare próbálja javítani a felhasználók emlékezőképességét, már Budapesten is vannak kedvezményes ajánlatok, amik a becsekkoláshoz kötődnek. Az U26 ingyen limonádét ad az első látogatás alkalmaából, az Iz-é Faloda minden ötödik bejelentkezéskor ingyen desszertet ad az ott ebédelő vendégeknek.
Egyelőre kevés cég kezeli tudatosan a Foursquare-profilját. Az USA-ban a Starbucks és az MTV csatlakozására után kezdett elterjedni a FourSquare, itthon még egyetlen nagyobb szereplő sem csatlakozott a rendszerhez. Ez egyrészt lehetőség is a korai befogadóknak, de a nagy láncok által hordozott figyelem nélkül a felhasználói szám lassabban növekszik – mondja a Chekiners.
Technológiai megoldás is készül a becsekkolás könnyítésére, ennek az első lépése az iPhone-kliensben bevezetett Radar funkció. Ezzel a közeli helyek jelzést küldhetnek a telefonunkra, hogy érdemes lenne betérni, és akkor is szól a mobil, amikor egy általunk gyakran látogatott hely közelébe érünk. A Radar természetesen kikapcsolható, de akkor nem tudjuk meg minden erőfeszítés nélkül, hogy a tőlünk két sarokra lévő étteremben mi az akciós menü.
Persze a FourSquare-nek kényesen kell ügyelnie arra, hogy nem automatizálhatja teljesen a folyamatot, mert előfordulhatnak olyan esetek, amikor a felhasználó nem akarja tudatni senkivel sem, hogy merre jár.