A Zynga a Facebook legnagyobb játékfejlesztője, és ezt a befektetők is tudják. Tőzsdére lépésekor nagyjából egymilliárd dollárt sikerült bezsebelniük részvénykibocsátással. De a befektetői hajlandóság azóta megcsappant, legfőképpen azért, mert a cég bevételei kilencven százalékban függnek a Facebooktól. A Facebook a Zynga bevételeinek harminc százalékát tartja meg.
A Bloomberg meg nem nevezett forrástól úgy tudja, hogy a Zynga márciustól engedélyt ad játékfejlesztőknek, hogy egy külön weblapon reklámozzák játékaikat – a Zynga pedig megtart egy bizonyos százalékot az eladott játékok után.
Az új oldal azért is lehet jó a Zyngának, mert levesz a cég válláról bizonyos kockázatokat és költségeket, amelyekkel az új játékok fejlesztése jár. A Project Z néven futó kezdeményezést még egy tavaly októberi céges összejövetelen jelentették be. Az akkori indoklás szerint az a cél, hogy csökkentsék a Facebooktól való függésüket és közvetlen kapcsolatot építsenek ki a felhasználókkal, függetlenül attól, hogy weben vagy mobilon játszanak.