További Tech cikkek
- Olyat hibát produkál a Windows, hogy garantáltan mindenki kiugrik a székéből
- Könnyen megeshet, hogy a Google kénytelen lesz eladni a Chrome-ot
- A Huawei hivatalosan is bejelentette, előrendelhető a Mate 70
- Lesöpörheti Elon Musk X-ét a Bluesky, már a Google is relevánsabbnak találja
- Ezek a leggyakrabban használt jelszavak – érdemes változtatni, ha ön is használja valamelyiket
Tim Cook, az Apple vezérigazgatója a poszt-pc korszakkal nyitotta prezentációját. A CEO szerint ez az a korszak, amikor a pc már nem központi eleme a digitális világunknak, inkább csak egy a sok készülék között. Ebben a világban már olyan termékekre van szüksége a felhasználónak, mely hordozható és könnyebben használható.
Az iPad egy teljesen új kategóriát teremtett, újra feltalálta a hordozható számítógépet és a legvadabb előrejelzéseket is felülmúlta. Az Apple megvetette a lábát ebben a poszt-pc korban – mondja Cook, megidézve a sajtóközlemények nyelvezetét.
Az Apple-nek 362 boltja van világszerte, melyben a tavalyi utolsó negyedévben 110 millióan tértek be – sorolta a számokat Tim Cook. Ebben az időszakban 62 millió iOS operációs rendszert futtató készüléket adtak el, ebbe beletartoznak a tabletek, iPodok, iPhone-ok. Az egész tavalyi évben ez a szám 315 millió.
Tavaly ősszel mutatták be a Sirit, a beszédfelismerő navigáló alkalmazást. Eddig ugye angolul, franciául és németül lehetett használni, mától a japán is a nyelvek közé került az iOS 5.1-essel.
Az AppStore-ban ma már 585 ezer alkalmazás található, a héten lépték át a 25 milliárdodik letöltést, a letöltő Kínában él.
Elegáns felhő
Tim Cook az iCloud bemutatására tért át. „Egyszerű, elegáns, automatikusan működik" – fogalmazott. Az iCloud-felhasználók száma átlépte a százmilliót is. Mostantól már filmeket is lehet tárolni, a megvásárolt filmeket újra le lehet tölteni bármelyik Apple készülékre. A filmeket és tévésorozatokat 1080p-ben is le lehet szedni.
Az iCloudon keresztük az iTunes playlisteket is el lehet érni, fotóstreamelésre is alkalmas a termék, filmeket is ajánl a már megnézett filmek alapján. Valójában ez az Apple TV médiacenter, amiről olyan sokat beszéltek, 99 dollárba fog kerülni. Az egyelőre csak pletykákban létező, állítólagos „iTV”-re még inkább kíváncsiak lennénk.
Mindenre az iPad
A tavalyi utolsó negyedévben 15,4 millió iPadet adtak el, és ez Cook szerint több, mint amennyit bármelyik gyártó eladott a saját termékéből. A CEO a HP-t hozta fel példának, ők 15,1 millió pc-t adtak el ugyanebben az időszakban.
Amikor az iPadról van szó, teljesen új kategóriát akartak alkotni – egy olyan eszközt, mely a legalkalmasabb a leggyakrabban végzett feladatok elvégzésére. Megkérdezték az iPad felhasználóit, hogy melyik eszközt használják leggyakrabban emailolvasásra: notebookot, asztali pc-t, okostelefont vagy iPadet, és a legtöbben az iPadet említették. Ugyanezt mondták játékra, internetezésre. És a készülék még csak két éve van a piacon – lelkendezett Tim Cook.
Állítólag több mint kétszázezer alkalmazást fejlesztettek kifejezetten iPadre, ezeket nem is lehet más tableteken nem lehet használni. Tim Cook nem éppen elegáns húzással bemutatja a konkurens Samsung Galaxy Tabot is, hogy szerinte mennyire csúnya rajta például a Twitter.
Gyors proci, gyors net
Az új iPadet a marketinges főnök Phil Schiller mutatta be. Elsőként a kijelzőről beszélt, az új Retina Displayről, amely a várakozásoknak megfelelően 2048*1536 pixeles, ami 3,1 millió pixelt jelent összesen. A gép processzora A5X, négymagos grafikus csippel, a Tegra 3-mal összehasonlítva ez négyszeres gyorsaságot jelent. Az új iPad öt megapixeles kameráját iSightnak nevezték el, ez jobb mint az iPad 2-ben lévő kamera, már az iPhone 4 kamerájára hasonlít. Videót 1080p-ben tud felvenni.
Bár az iPadnek nagyon jó a billentyűzete – hangzott el a prezentáción – diktálni is lehet a leírni kívánt szöveget. Több nyelvet támogat: amerikai angolt, brit angol, ausztrált angolt, franciát, japánt és németet.
Az új iPad támogatja a 4G LTE-t is. Az előzetes hírek csak félve merték említeni ezt a funkciót, leginkább a következő iPhone-ba várták ezt, nem az iPad 3-ba. A régi iPad 3,1 Mbps-os sebességet ért el EV-DO-n, 7,2-t HSPA-n. Az új tablet 21Mbps HSPA+-on, DC-HSDPA-n 42Mbps-t, LTE-vel 73Mbps-t. A prezentáción be is mutatják, milyen gyorsan lehet internetezni. Az iPad wifi hotspot is lehet, ha a szolgáltató ezt támogatja.
A gép akkumulátora tíz óráig bírja egy feltöltéssel, 4G-hálózaton pedig kilenc óráig. Az akkumulátor pedig nem lett nagyobb, az iPad 9,4 milliméter vastag és 0,6 kg nehéz. Vagyis egy picit nehezebb az elődnél.
Az árakról: a 16 gigabájtos modell 499 dollárba kerül majd, a 32 gigabájtos 599, a 64 gigabájtos 699 dollár lesz. Mindegyik két színben lesz megvásárolható, feketében és fehérben. A 4G-s modellek drágábbbak lesznek, 629, 729 és 829 dollár. A tablet mától rendelhető néhány országban: az Egyesült Államokban, Kanadában, Nagy-Britanniában, Németországban, Svájcba és Japánban. Március 16-án kerül a boltokba, Magyarországon egy héttel később.
Az iPad 2-t továbbra is árulni fogják, száz dollárral olcsóbban, mint eddig, a 16 gigabájtos wifis modell 399 dollárba kerül mostantól.
Alkalmazások
Rengeteg alkalmazást újítottak meg, például az iWorköt, az iMovie-t, a filmvágó alkalmazást. Bemutatták az iPhoto-t is, ez esett át a legnagyobb ráncfelvarráson: új effekteket tettek, multi-touch szerkesztésre is képes, készülékek között is át lehet küldeni a fényképeket. A legérdekesebb újítás, hogy egy képre kattintva megtalálja a hasonló képeket is. Meg is jelölhetők a fényképek, amelyek aztán könnyen megoszthatók Flick-en, Twitteren, emailen.
Tim Cook egy furcsa meglepetéssel zárta a bemutatót: nem volt "one more thing", azaz utolsó nagy bejelentés, mint Steve Jobs idejében.