További Tech cikkek
- Olyat hibát produkál a Windows, hogy garantáltan mindenki kiugrik a székéből
- Könnyen megeshet, hogy a Google kénytelen lesz eladni a Chrome-ot
- A Huawei hivatalosan is bejelentette, előrendelhető a Mate 70
- Lesöpörheti Elon Musk X-ét a Bluesky, már a Google is relevánsabbnak találja
- Ezek a leggyakrabban használt jelszavak – érdemes változtatni, ha ön is használja valamelyiket
Szerdán mutatták be az új iPadot San Franciscóban. A harmadik generációs modell 9,7 hüvelykes kijelzője az elődjeinél sokkal jobb felbontású, 2048*1536 pixeles. Processzora kétmagos, de négymagos grafikus csippel rendelkezik. Kamerája öt megapixeles és 1080p-ben is fel tud venni videót. Egyes modellek a 4G LTE-t is támogatják.
Hands on
A szerdai bejelentés után néhány újságíró, blogger a kezébe vehette egy rövid időre az új iPadet. Gyorstesztek ezek, csak néhányperces játék után mondanak ilyenkor véleményt és a legszembetűnőbb funkciókat emelik ki. Az Engadget szerint az új iPadnek elsőként a kijelzője hívja fel magára a figyelmet. Nagyságra ugyanakkora, mint az elődje, de a felbontása sokkal jobb. Szerintük jó ránézni, a színek élesek és erősek, oldalról is jól látni a kijelzőt.
A tablet kameráját is dicsérik, ezt az iPhone 4S kamerájához hasonlítják, ami nem véletlen, hiszen ugyanolyan optikát kapott. Az elülső kamera azonban maradt a régi, azon nem változtatott az Apple. Az első benyomások alapján az A5X nevű négymagos grafikus csip nem tűnik annyira gyorsabbnak, mint ahogy ígérték – például a zoomolásnál. Azt is több tesztelő megemlíti, hogy a gépet iPad 2S-nek kellene hívni, hiszen nem történtek nagy tartalmi változások a tavalyi modellhez képest. De az Apple tavalyi eladási adataiból azt is láthattuk, hogy a vásárlók hajlandóak nagyon sok pénzt kiadni olyan termékekre is, amelyek alig valamivel jobbak az elődnél.
Hasonlókat írt a TechCrunch is, szerintük a tablet külsőre ugyanolyan, mint az előd, de kézbe véve egy teljesen új gép érzését adja – valószínűleg azért, mert olyan szembetűnő a kijelzőjének a változása.
Csak iPad
A szerdai prezentáció vége felé már szinte semmi más nem érdekelte az embereket, mint az új tablet neve. Az előzetes pletykákban mindenki iPad 3-nak emlegette, egyszerűen azért, mert ez a harmadik generáció. Néhány napja aztán az a hír röppent fel, hogy nem is lesz szám a névben, helyette iPad HD lesz a neve, mert olyan lesz a kijelző felbontása.
Egyik változat sem nyert, Tim Cook Apple vezérigazgató következetesen csak új iPadnek (The new iPad) nevezte a tabletet. A Next Web írója rá is kérdezett az Apple-nél, hogy akkor most mi is a valódi név és a következő választ kapta: „a neve iPad". Se szám, se HD, semmi.
Már elméletek is születnek arra, hogy miért ez az egyszerűség. A sorszámozásnak van értelme, a felhasználók tudják, hogy ez a legutolsó modell, a legjobb, a legfejlettebb, leggyorsabb. Az Apple eddig ezt a sémát követte az iPhone-oknál és eddig az iPadeknél is. Nem zavarják őket össze mindenféle betűkkel és egyéb jellemző névtoldalékokkal.
Phil Schiller alelnök most azzal magyarázta a Wall Street Journalnak a döntést, hogy nem akarnak kiszámíthatóak lenni. Ugyanakkor marketinges szakemberek szerint a név megtévesztő lehet, főleg a későbbi iPadek megjelenése után. Ráadásul az új név azt sugallja, hogy hátrafelé mennek – mondta Charles Rashall, a Brandingvisiors alapítója. Egyesek már arról beszélnek, hogy Tim Cook elkövette első hibáját, amely összezavarhatja a felhasználókat.