Sikeres volt a repülő autó első útja
Közel került az emberiség egy modernkori álmának megvalósításához egy holland cég. A PAL-V Europe NV munkatársai azon dolgoznak, hogy egy általános célú, repülni is képes, de közúti forgalomban is használható autót hozzanak létre. A munka 2001 óta folyik, azonban csak most jött el egy prototípus nyilvános próbarepülésének ideje.
A Pal-V (Personal Air and Land Vehicle, személyi légi és földi jármű) leginkább egy háromkerekű motor és egy összehajtható girokopter hibridje. Bár látványra nincs sok különbség, a helikopter és a Pal-V esetén használt girokopter közti legfontosabb eltérés, hogy míg az előbbinél a meghajtott rotor egyszerre szolgáltatja a felhajtóerőt az emelkedéshez és a tolóerőt a haladáshoz, addig az utóbbinál egy a repülőgépekéhez hasonló propeller adja a tolóerőt, az emelkedéshez szükséges erőhatást pedig a közvetlen meghajtással nem rendelkező, de az áthaladó levegő hatására forogni kezdő rotor bitosítja.
A girokopter nem új ötlet, spanyol feltalálója, Juan de la Cierva már 1923 januárjában sikerrel szállt fel és le egy koncepciójában megegyező szerkezettel. A Pal-V legnagyobb újítása, hogy közúti forgalomra alkalmas formát is kapott, a videó alapján pedig nem nehezebb röpképes állapotba hozni, mint lehajtani egy kabrió tetejét.