Az idei első három hónapban váratlanul nőtt a személyi számítógépek globális értékesítése, a gyártók 89 millió pc-t szállítottak ki, ami 1,9 százalékos növekedés az egy évvel korábbi eredményhez képest. A pc-k piaca Európában, Közel-Keleten és Afrikában nőttek a leginkább, 6,7 százalékkal, miközben Indiában és Kínában – ahol az ágazati elemzők jelentős emelkedést vártak volna – mérsékeltebb volt az értékesítés növekedése. Az európai piacot az húzta fölfelé a Gartner szerint, hogy a professzionális felhasználók körében sokan váltottak Windows 7-re.
A Gartner piackutató és tanácsadócég adatai szerint a váratlan felfutásból elsősorban az amerikai Hewlett-Packard és a kínai Lenovo volt képes profitálni. Utóbbi az első negyedév végén 28 százalékos piaci részesedést ért el a globális pc-piacon, miközben a HP 17,2 százalékra növelte saját részesedését. A Dell és az Acer ugyanakkor piacot vesztett az időszakban. A Gartner elemzése szerint a Dell elsősorban azért vesztett vevőket, mert kevesebb figyelmet szentelt az alsó kategóriának.
A Gartner kimutatása szerint főként a professzionális felhasználásban nőtt a pc-k iránti kereslet, a magánhasználatban az értékesítés tovább csökkent, ami a Gartner szerint elsősorban a táblagépek népszerűségének a következménye.