Újra tárgyalóasztalhoz ült az Apple és a Proview az iPad márkanév használatát érintő jogi kérdések tisztázására, a felek bíróságon kívül egyezhetnek meg. A hónapok óta megegyezni képtelen cégek a Kanton tartományi bíróság közbenjárására kezdtek újra tárgyalásba.
Most arról egyeztetnek az érintettek, hogy az Apple mennyit fizessen az iPad márkanév Kínában való használatáért. Bár az álláspontok még távoliak, az ár ésszerű lesz, jóval kevesebb az internetes pletykák által emlegetett 400 millió dollárnál – mondta a Shanghai Daily napilapnak Ma Tung-hsziao, a tajvani székhelyű Proview Technology Shenzhen jogásza.
A Proview 2000 és 2004 közt több ázsiai országban, valamint Mexikóban is bejegyeztette az iPad márkanevet, ennek használati jogát aztán a Proview tajvani leányvállalata, a Proview Technology Taiwan 2006-ban eladta az Apple-nek. A cég sencseni leányvállalata, a Proview Technology Shenzhen azonban az adásvétel után is fenntartotta magának a jogot a márkanév használatára a szárazföldi Kína területén, és eredetileg 10 milliárd jüant (360 milliárd forint) követeltek az Apple-től a jogsértés miatt. Az Apple szerint a szárazföldi Kínában való értékesítés jogát is megvették, a Proview azonban a megegyezést be nem tartva elmulasztotta kiszélesíteni a jogokat.
A sencseni bíróság tavaly december végén a Proview-nak ítélte az értékesítés jogát, februárban a sanghaji bíróság nem találta jogellenesnek az iPadek Apple általi értékesítését. Április végén az állami ipari és kereskedelmi felügyelet igazgatóhelyettese úgy fogalmazott: a kínai törvények értelmében az iPad márkanév használata a Proview Technology Shenzhen vállalatot illeti, személyében először nyilatkozott állami hivatalnok az esetről.