A kilencvenes évek óta tartó böngészőháború legújabb színtere a mobilok piaca lesz. Greg Sterling, az Opus Research elemzőcég munkatársa úgy vélekedik, „a böngészőknek a túlélés érdekében kell jelen lenni a mobil eszközökön”. Ennek oka az, hogy a mobilról internetezők száma január óta megduplázódott, most már a teljes internetfelhasználók nyolc és fél százalékát teszik ki, és ebbe nem számolták bele a táblagépeket – írja a mybroadband.com.
A Google a minél nagyobb részesedés érdekében fokozta erőfeszítéseit, hogy még idén kiadhassa a Chrome böngésző egy mobilokra szánt változatát, noha a Google-Android böngésző áprilisára már 21,5 százalékos részesedést tudhatott magáénak a böngészők piacán, többet, mint a korábbi vezető, most második Opera. A harmadik legnépszerűbb típus az Apple Safarija, ami az iPhone-ok alapértelmezett böngészője, míg a Nokia és a BlackBerry elenyésző százalékot tudhat magáénak. Ha az adatokba a táblagépek statisztikái is bekerülnek, az Apple dominál a maga 63 százalékos részesedésével, míg a második az Android, 19 százalékkal.
A Yahoo a legújabb, Axis névre hallgató böngészőjével próbál előretörni, melyhez igen nagy reményeket fűznek. Ethan Batraski, a cég termékmenedzsere elmondta, „az Axis után sosem fogsz Safarit használni”. A Microsoft ezzel szemben a Windows 8-as operációs rendszeren az Explorer böngészőt hozná előnybe azáltal, hogy kitiltaná más gyártók böngészőit a rendszeréből, azonban a Mozilla szerint ezzel a lépéssel a kilencvenes évek böngészőháborújának legsötétebb időszakába térnénk vissza.