A szingapúri Scoot légitársaság a távolsági járatain iPadet ad az utasainak. Az újításnak köszönhetően mindegyik repülőből kéttonnányi multimédiás eszközt szereltek ki. A tableteknek hála 7 százalékkal csökkent az átépített repülőgépek tömege, bár az ülések számát 40 százalékkal növelték. A Scoot így kevesebbet költhet kerozinra, aminek az ára az elmúlt két évben 36 százalékkal nőtt.
Az üzemanyagköltség a légitársaságok első számú problémája, hogy a kiadások legalább negyven százaléka kerozinra megy el. Campbell Wilson, a társaság vezérigazgatója elmondta, hogy a turista osztályon utazóktól 17 dollárt kérnek a táblagépek használatáért, és persze mindegyiket telepakolják filmekkel, zenékkel, játékokkal és tévéműsorokkal. Tehát az iPad nemcsak spórolni segít, hanem még a bevételeket is növelheti.
A Scoot diszkont légitársaságot a Singapore Airlines hozta létre, miután a rivális diszkonttársaságok, a Jetstar és az AirAsia elhappolták előle a város légi forgalmának 26 százalékát. A versenyhez és a nyereségesség fenntartásához azonban ügyes ötletekre van szükség, és a táblagépek bevetése a piacelemzők szerint bejöhet.