Most is személyre szabott hirdetésekkel bombáznak minket a lájkolásaink, keresési és böngészési előzményeink alapján, de a hirdetők ennél is többet szeretnének tudni rólunk. A Microsoft nemrég felfedezett szabadalmából az derül ki, hogy az érzelmeinket fürkésznék a hirdetők, és a szoftvercég ezt a Kinect nevű, mozgásérzékelős, szenzoros kütyüvel tenné lehetővé. A játékokhoz kitalált mozgásérzékelős kamera arcunk és testünk gesztusainak elemzésével következtetne érzelmi állapotunkra, miközben emaileket olvasunk vagy a weben böngészünk.
A szabadalmi kérelem arra utal, hogy egy vállalat a keresőszavak mellett azt is megmondhatná, milyen érzelmi állapotú felhasználónak szeretné megjeleníteni a hirdetését. Egy szorongó embernek lehet ajánlani jógaórákat, bágyadtaknak wellness hétvégét. Ha elég jó felbontásúak lesznek a kamerák, amikor a tervezett hirdetési rendszert beüzemelik, az nemcsak az érzelmeinkből, hanem a megjelenésünkből is sokféle következtetést levonhat. Például elég könnyen kideríthető, kinek van szüksége fogyókúrás ajánlatokra.
A Microsoft korábban utalt arra, hogy a Kinect segítségével a játékos érzelmeit is belevenné a játékba. Elképzelhető, hogy hamarosan hirdetésekkel támogatott játékok jelennek meg, vagy a kijelzőn megjelenő avatarunk sírva fakad, ha a Kinect egy játék elvesztése után szomorúnak lát minket.