Közösségi portállá alakult a Zuppaa
További Tech cikkek
- Olyat hibát produkál a Windows, hogy garantáltan mindenki kiugrik a székéből
- Könnyen megeshet, hogy a Google kénytelen lesz eladni a Chrome-ot
- A Huawei hivatalosan is bejelentette, előrendelhető a Mate 70
- Lesöpörheti Elon Musk X-ét a Bluesky, már a Google is relevánsabbnak találja
- Ezek a leggyakrabban használt jelszavak – érdemes változtatni, ha ön is használja valamelyiket
Két hónappal ezelőtt egyszerű digitális névjegykártyaként mutatkozott be a magyar Zuppaa portál, amin a felhasználók a többi közösségi portálon regisztrált profiljaikat gyűjthették össze egyetlen látványos felületen. A portál főleg arra koncentrál, hogy az emberek könnyen tudják bemutatni magukat, és úgy, ahogyan ők szeretnék láttatni magukat. Eddig a Zuppaa nagyon statikus volt, a most bemutatott új funkciók segítségével azonban élettel telivé válnak a névjegyek.
„Kétféle közösségi oldal van, a Facebook és a Linkedin elsődleges célja a meglévő kapcsolatok ápolása, és hogy velük osszunk meg tartalmakat. A másik típusba tartozik Twitter és a Zuppaa, és ezek elsősorban az ötleteink és gondolataink bemutatásáról, valamint új emberek megismeréséről szólnak” – mondta Jóri Csaba, a Zuppaa alapítója.
Az offline világan régóta és jól működik a személyes márkaépítés. Erre épül például a divat világa, amely bemutatja a követhető példákat az öltözködésről, személyes megjelenésről. Az online világban ez kevésbé alakult ki, pedig szükség lenne rá, mert a fiatalok egyre inkább az interneten hagynak magukról lenyomatot, és ott ismerik meg egymást – mondta Jóri. Álláskeresésnél például igyekszünk a jó arcunkat mutatni, és ott már elkezdődött az online megjelenés menedzselése. A Zuppaa alapítója szerint a munkáltatók már nemcsak a száraz adatokra kíváncsiak, hogy ki hol dolgozott korábban, hanem a leendő kolléga személyiségére is.
A Zuppaa egyik új funkciója a Summaa, amely egyfajta közösségi szűrőként működik: összegyűjti a becsatornázott weboldalakon megosztott tartalmainkat, illetve az általunk érdekesnek talált emberek megosztásait. Az itt megjelenő saját bejegyzéseket áthelyezhetjük egy projektfalra, amit egyfajta közösségi multimédiás albumként kell értelmezni. Ezzel például bemutathatjuk külföldi útjainkat, korábbi projektjeinket.
„Most sokan úgy kezelik a megosztott tartalmakat, hogy kinevezik például a YouTube-ot reklámvideóknak, a Twittert üzleti kommunikációs csatornának. A Zuppaa abban segít, hogy ne kelljen mindig odafigyelni, mit hol osztunk meg, mert tartalom szerint egy mappába gyűjthetők az össztartozó fotók, videók és szövegek" – mondta Jóri. Például a FourSquare-bejelentkezések, a Picasán megosztott fotók és a Blog.hu-ra megírt útinaplók egy felületre vihetők.
Céges használatra is alkalmas a portál, a Butlers nevű lakberendezési cég például a Zuppaa-n gyűjti össze az online aktivitását, itt fogja össze a Facebook-, Twitter- és egyéb közösségi profiljait. „A törzsvásárlók túl sokféle fórumon találkozhatnak a céggel, blogokban is írnak a termékeinkről, vannak saját bejegyzéseink is, és ezeket gyűjtjük össze mediátorként a Zuppaa-n" – fogalmazott Bulkai Péter, a Butlers magyarországi tulajdonosa.
Lényeges újítás még a Zuppaa-n, hogy a portálon is létrehozhatók bejegyzések, nemcsak más közösségekből származó tartalmak jeleníthetők meg, tehát akár blogolni is lehet itt. A nyílttá tett projektjeinkhez pedig mások is hozzászólatnak, vagyis a Zuppaa a közös munkát, csoportos élménymegosztást is lehetővé teszi. A fejlesztők egyelőre nem oldották meg, hogy a Zuppaa-n létrehozott projektek és blogbejegyzések a főoldalról is közvetlenül elérhetők legyenek, így azok nem kapnak akkor nyilvánosságot, mintha a Tumblren vagy a Blog.hu-n kezdenénk bejegyzéseket írni.