A futurisztikus, kutatási célokra fejlesztett távvezérlésű X-48C repülőgép kicsinyített modelljével elvégezték az első repülési teszteket a kaliforniai Edwards Air Force bázison. A Cranfield Aerospace által épített X-48C szárnyfesztávolsága körülbelül hat méter, több mint 226 kilogramm a tömege, és óránként 225 kilométeres sebességgel haladhat, akár 3 kilométeres magasságban is. A Mojave sivatag fölött elvégzett csütörtöki próbarepülés kilenc percig tartott, az X-48C ezalatt 1,7 kilométeres magasságba emelkedett.
A gépet megrendelő Boeing azért bízta meg a Cranfieldet a gyártással, mert szükségük volt a mindössze két példányban létező X-48B utódjára. Ez a típus 2007-ben repült először, a Boeing és a NASA pedig folyamatosan fejlesztette. A legfrissebb modellen újdonság a mozgatható szárnyvég, ez több mint fél méterrel nagyobb szárnyfesztávolságú az elődnél, a korábban használt három, egyenként 0,23 kN erejű motort pedig két 0,40 kN-os váltotta.
Bob Liebeck, a Boeing BWB (Blended Wing Body) programjának vezetője elmondta, hogy már a korábbi tesztrepülések során is megbizonyosodtak róla, hogy a BWB gépek legalább olyan hatékonyan irányíthatók, mint a hagyományos felépítésű repülőgépek, ráadásul nemcsak menetteljesítményük hasonló színvonalú, hanem a fel- és leszállással is probléma nélkül boldogulnak. Liebeck azt is hozzátette, hogy az X-48C-vel szeretnék finomítani az alacsony sebességű repülőgépek zajkeltését is.