Az Apple felhasználói a legelégedettebbek a tabletjükkel, de az Amazon Kindle Fire felhasználói alig maradnak le elégedettségben – derült ki a J.D. Power and Associates éves felméréséből. A cég minden évben felméri a vásárlók elégedettségét az okostelefonok piacán, idén először vette bele a tableteket is a kérdőívbe. Az okostelefonpiacon is az Apple végzett az első helyen az iPhone mobilokkal.
A felmérésben maximálisan ezer pontot lehet kapni különböző kritériumok alapján, az Apple ebből 848 pontot szerzett. Az Amazon a Kindle Fire-rel csak nyolc ponttal maradt le, 842 pontot kapott a tablet. Mindkét gyártó az átlag felett végzett, leelőzve a Samsungot, Acert, Barnes & Noble-t és a HP-t.
Az is kiderült, hogy a nagyobb kijelző több tartalomfogyasztással jár és a felhasználók jobban kötődnek a géphez, mint a kisebb kijelzőknél vagy okostelefonoknál. A felhasználók átlagosan heti 7,5 órát töltenek tabletezéssel, videókat néznek, interneteznek, zenét hallgatnak és könyveket olvasnak. Kicsit kevesebbet használják a tabletet, mint a számítógépeket, ott 9,6 órát töltenek átlagosan.
Nem meglepő, hogy akik többet használják tabletjüket, azok elégedettebbek vele, akik három óránál hosszabban videóztak rajta átlagosan 857 pontot adtak, akik kevesebbet, azok 812 pontot. A sokat videózók kilencven százaléka venne ugyanolyan gépet, a keveset videózók 81 százaléka választaná ugyanazt a márkát. A megkérdezettek 37 százaléka válaszolt úgy, hogy egy éven belül vásárol még egy tabletet.
Ahogy a tabletek egyre jobban belesimulnak a hétköznapokba, úgy előzik meg az okostelefonokat a használatban. Azok, akik okostelefonnal és tablettel is rendelkeznek úgy nyilatkoztak, hogy több időt töltenek a tablettel, mint a mobillal. Negyven százalékkal többet interneteznek a tableten és 56 százalékkal többet játszanak rajta. De nem csak játékokról szól a tablet, 25 százalék nyilatkozta azt, hogy munkára is használta a gépet.