Új fordulatot vett az amerikai bíróság által kiszabott egymilliárd dolláros bírság óta igencsak elmérgesedett konfliktus az Apple és a Samsung között.
Az okostelefonos piac feletti uralomért eddig a boltokban és a bíróságokon zajlott a háború, de a dél-koreai cég most új frontot nyitott, és újsághirdetésekben indított kommunikációs offenzívát.
A célpont az Apple most bejelentett, és már a hivatalos premier előtt, elővételben elkapkodott telefonja, az iPhone 5.
A Samsung egy sor amerikai lapban jelentetett meg hétfőtől kezdve egész oldalas hirdetéseket, amelyekben az iPhone 5-öt a saját csúcstelefonjával, a nyár elején megjelent Galaxy S3-mal hasonlítja össze. A meccset természetesen a Samsung készüléke nyeri, és a reklám nem is hazudik, a fontosabb technikai részletekben valóban erősebb az S3, nagyobb a memóriája, jobb a felbontása, tovább bírja az akkuja, és így tovább. Az adatok összemérése után hosszan sorolja a hirdetés az S3 olyan funkcióit, amiket az iPhone hírből sem ismer. A reklámszlogen („It doesn't take a genius”) kétértelműen utal arra, hogy az új iPhone nem valami zseniális termék, illetve arra, hogy nem kell géniusznak lenni ahhoz, hogy az ember lássa, melyik telefon a nagyobb durranás. Sőt, odaszúr egyet az Apple-boltok géniusznak nevezett szaktanácsadóinak is, arra célozva, hogy az S3 eladásához nem kellenek pszichológiai trükkökkel operáló, speciálisan kiképzett eladók.
A hirdetés komoly indulatokat váltott ki a rajongók között, az Apple-drukkerek azzal érvelnek, hogy kit érdekelnek a számok, a felhasználói élmény a lényeg, és egyébként is kicsinyes bosszú ez a dél-koreaiaktól, mert a bíróság megállapította hogy az Apple ötleteit lopták el a Galaxy-sorozat fejlesztésekor. A Samsung pártján állók szerint viszont itt a bizonyíték arra, hogy az iPhone 5 még arra sem elég jó, hogy a Galaxy S3 klónja legyen, nem hogy fordítva.