Feltámadhat a Myspace
Története negyedik nagy arculatváltására készül a MySpace. A 2003 augusztusában elindított zeneközpontú közösségi oldal új tulajdonosai – köztük az énekes-színész Justin Timberlake – azt mondják: az oldalt az alapoktól kezdve építették újra. A részletekről ugyan egyelőre szinte semmit sem tudni, de a közelgő megújulást beharangozó oldalon az szerepel, hogy az új szolgáltatás az emberek önkifejezésének ad teret, és nemcsak a zenészek, hanem a fotósok, filmesek, tervezők vagy a rajongók számára.
Az előzetes videóban egy látványos, dinamikus közösségi oldal ígérete bontakozik ki. A megjelenés látványvilága és vízszintesen görgethető felülete a Pinterest-, illetve a Windows 8 Metro interfész összegyúrásának hat. Ami a szolgáltatásokat illeti: a zenei hangsúlyt mutatja az oldal alján végigfutó médialejátszó, illetve a zenészprofilok, a zenei tartalmak előtérbe helyezése és a fotókkal párosított lejátszási listák összeállításának lehetősége is. A videón látottak alapján az oldal össze lesz kapcsolva a Facebookkal és a Twitterrel. A Discover fülre kattintva a felhasználók az éppen divatossá váló előadók, számok, videók és a velük kapcsolatos hírek között böngészhetnek.
The new Myspace from Myspace on Vimeo.
A látottak ígéretesnek tűnnek, de az új MySpace-t még nem lehet kipróbálni, a beharangozó oldalon csupán arra van lehetőség, hogy az érdeklődők az emailjük megadásával jelezzék: várják a meghívót a szolgáltatás indulásakor.
Az egykor a világ leglátogatottabb oldalai között számon tartott MySpace-t 2005-ben a Rupert Murdoch kezében lévő News Corp. 580 millió dollárért vásárolta fel. Az oldal azonban nem tudott lépést tartani a később induló riválisokkal, fokozatosan veszítette el aktív felhasználóit, és 2008-ban megelőzte népszerűségben a Facebook. A MySpace-t végül tavaly hatalmas veszteséggel, mindössze 35 millió dollárért adta el a vállalat az online hirdetésekben utazó Specific Mediának.