A Google lenyomhatja a Facebookot

2013.01.31. 13:42

Habár a Google+ sokkal kevésbé tűnik nyüzsgő közösségi oldalnak, mint a Facebook, mégis sokkal értékesebb lehet a befektetőknek, hiszen azok az alkalmazások, amiken a utóbbi dolgozik, és amelyekkel bevételeinek növekedését igyekszik elérni, a keresőcégnél már rendelkezére állnak – írja a Forbes. A Google részesedése pedig a hirdetési piac tekintetében a Facebookéhoz hasonló méretű.

google market-20130131.png

A Google+ havi aktivitás tekintetében megelőzte a Twittert és a Youtube-ot, és a Facebook mögött  a második helyre pozícionálta magát a közösségi médiumok közötti versenyben – derül ki a Global Web Index kutatásából. Ez meglepőnek tűnhet, hiszen a Google+ a Twitterrel és a Facebookkal összehasonlítva igencsak elhagyatottnak látszik – írja a portfolio.hu. Azonban egyre inkább látszik, hogy a Google+ csendes hálózata valójában nagyon értékes.

Másfajta közösségi felület

A Google+ használata azért nem terjedt el igazán, mert a felhasználók máshogy tekintenek a közösségi médiumokra. A Facebook és Myspace alapján a felhasználókban kialakult egy viszonylag korlátozott kép, amely szerint az a honlap sorolható be ebbe kategóriába, amelyiken profilt lehet létrehozni, üzenetetek lehet küldeni, és különböző dolgokat posztolhatunk.

Különbség van azonban az aktív és passzív használat között. Első látásra a Google+ felhasználói kevésbé tűnnek aktívnak, mint a facebookosok, bizonyos szempontból azonban a Google+ felhasználók sokkal aktívabbak, mint a Facebook felhasználók valaha is lesznek. Amikor ugyanis bejelentkezünk valamelyik Google alkalmazásba, passzívan a Google+-t is használjuk, amely folyamatosan gyűjti az adatokat. A Google keresője a legtöbb böngésző jobb sarkába beépítve megtalálható, amivel közelebb van a felhasználókhoz, mint a Facebook.

A Google már megcsinálta

Az összes alkalmazást, amivel a Facebook növelni próbálja bevételeit – a személyre szabott keresési találatokat nyújtó kereső és az eladási helyi hirdetések – a Google már elérhetőve tette, és ezzel lépéselőnybe került. Ez tehát egy másfajta közösségi felület, mint a Facebook, azonban nagyon jelentősen meghatározza azt, hogy milyennek érzékeljük az internetet, és ez befektetők számára ez sokkal értékesebb lehet.

Eközben, mint az a grafikonon látható, a Google és a Facebook piaci részesedése az eladott hirdetések tekintetében nagyjából megegyezik. Az eMarketer elemzői azonban úgy látják, hogy a Google részesedése a következő két évben sokkal gyorsabban növekedhet, mint a Facebooké, és 2014-re a különbség a jelenlegi 1 százalékpontról 5-6 százalékpontra is felugorhat.

Elindult az Indamedia média és marketing-kommunikációs kiadványa.

További szakmai tartalmakért kattints és kövess bennünket!

MEGNÉZEM
Ma is tanultam valamit 1-2-3-4-5

5 könyv
Több mint 600 meghökkentő, érdekes és tanulságos történet!

MEGVESZEM