Eredetileg százmillió Ipad eladására számított az Apple, de az általa várt forgalmat 88 millióra csökkentette. Az Ipad Mini egyre népszerűbb, a kaliforniai cég az értékesítési előirányzatot 40 millióról 55 millióra növelte. A nagyobb Ipadből azonban 60 millió helyett csak 33 millió találhat gazdára.
Az Apple eredetileg arra számított, hogy a hagyományos, nagyobb méretű Ipad-eladások messze meghaladják majd az Ipad Mini eladásokat. Az Ipad Mini azonban átlagosan 170 dollárral kerül kevesebbe nagyobb testvérénél, és az Apple vezetőinek korábbi kijelentései szerint nyereségtartalma elmarad a vállalat termékeinek átlagától.
Az Ipad Mini részarányának növekedése az eladásokban ezért hátrányosan érintheti az Apple értékesítési árbevételének alakulását. Ez azonban még mindig jobb megoldás számára, mint az, ha az Apple egyáltalán nem árulná az Ipad Minit, mert akkor a teljes kategóriát az Amazon, a Google, a Samsung és társai vinnék el.
Az Ipad-eladások súlypontjának változása hatással lehet az Apple beszállítóira is. Az Ipad-képernyő beszállítói, az LG Display és a Radiant Opto-Electronics veszteséget szenvedhetnek el emiatt, míg az Ipad Mini képernyőjének beszállítói, az AU Optronics (AUO) és a Coretronic forgalmuk növekedésére számíthatnak.