A Citibank online felülete annak ellenére is csak akadozva működik, hogy a hétvégi rendszerátállást követően a hétfő reggel nyolckor elméletileg normális ügymenet szerint kellett volna induljon a hét. Ehhez képest a bank Facebook-oldala tele van elégedetlenkedő ügyfelekkel, akik szerint az online bankfelület elérhetetlen.
Az Index citibankos számlával rendelkező munkatársai is kipróbálták, és délután kettőig nekünk is úgy tűnt, hogy bár a honlap él, az online bankfelületet indító gombra kattintva angol nyelvű hibaüzenet fogadja az ügyfeleket. Valamivel délután két óra után a rendszer látszólag helyreállt, legalábbis megjelent a bejelentkezéshez szükséges adatokat bekérő oldal.
Akadt, akinek hosszas gondolkodás után szerverhibát dobott a gép. Azok, akik bejutottak, egy idő után vagy hibára futottak, vagy nem tudtak utalni egy másik citis számlára, és ha megunták, kilépni sem tudtak, csak percekig gondolkodott a gép. A rendszer tehát elindult, de továbbra is akadozik.
A Citibank hozzánk eljuttatott közleménye is megerősíti a tapasztalatainkat. Abban ugyanis az áll, hogy a hétvégi rendszerátállást követően minden fő banki szolgáltatásuk – ATM, kártyás vásárlások, banki átutalások – működik, az ügyfélmegbízásokat teljesíteni tudják. Az internetbank jelenleg nem elérhető, „a Citi helyi és globális hálózatában egy kiváló szaktudással és tapasztalatokkal rendelkező nagy csapat dolgozik azon, hogy a fennakadásokat ezen a csatornán korrigálják”. Az ügyfélkiszolgálás a fiókokban és a telefonos ügyfélszolgálaton keresztül működik.
A hibák pontos forrásáról nem esett szó, de a problémáknak köze lehet ahhoz, hogy a magyarországi Citibank az első az európai, közel-keleti és afrikai régióban, ahol bevezetik az új, globális IT-rendszert.