A tabletpiac 140 százalékkal nőtt az elmúlt egy évben, az IDC adatai szerint összesen 49,2 millió tabletet szállítottak le a gyártók 2013 első negyedévében. Ebből az Apple 19,5 millió darabot adott el, a Samsung 8,8 milliót, az Asus 2,7 milliót (ez főleg a Nexus 7-nek köszönhető), az Amazon pedig 1,8 milliót adott el. A Microsoft először került az öt legnagyobb gyártó közé tabletjeivel, 900 ezer Surface-t adtak el az első negyedévben.
Eladott tabletek (millió) | Piaci részesedés (%) | |
Apple | 19,5 | 39,6 |
Samsung | 8,8 | 17,9 |
Asus | 2,7 | 5,5 |
Amazon | 1,8 | 3,7 |
Microsoft | 0,9 | 1,8 |
Többi gyártó | 15,5 | 31,5 |
Összesen | 49,2 | 100 |
Még mindig az Apple adja el a legtöbb tabletet, de veszít piaci pozíciójából. Éves növekedése 62 százalékos volt, versenytársai ennél jóval nagyobbat bővültek: a Samsung 282 százalékkal több tabeltet adott el, az Asus 350 százalékkal nőtt, az Amazon 157 százalékkal.
Persze kisebb piaci pozícióból könnyebb nagyobbat nőni, mint az első helyről, de a trendek alapján van min aggódnia az Apple-nek. Tom Mainelli , az IDC elemzője szerint nem szabad elfelejteni, hogy az Apple indította be a tabletpiacot és 2010 óta nagyon sok iPadet adtak el.
Ugyanakkor az iPadek piaca kezd telítődni és az alsó kategóriás, olcsó tabletek kezdik elárasztani a piacot. Az Apple 329 dollárért árulja az iPad minit, de más gyártók héthüvelykes tabletjeit 199, sőt 99 vagy akár 79 dolláros áron is meg lehet vásárolni.
Az Apple bevétele azonban nem érezte meg ezt a lassulást, mert sokkal nagyobb árréssel adják termékeiket, mint a többi gyártó. Mainelli szerint az öt legnagyobb tabletgyártó veszélyes az Apple-re, főleg a Samsungtól kell tartaniuk, mert ők ugyanolyan minőségű gépeket gyártanak, de hajlandóak olcsóbban árulni.