Az amerikai légierő közleménye szerint teljes sikerrel zajlott le a Boeing X–51A Waverider kísérleti repülőgép legutóbbi, sorrendben negyedig tesztrepülése. A gépet egy B–52-es bombázó vitte fel 15 ezer méteres magasságba, ahol az X–51A-t először egy rakéta gyorsította fel Mach 4,8 sebességre (egy Mach a hangsebességgel egyenlő, ami azon a magasságon nagyjából 1062 km/óra), majd ekkor kapcsolt be a speciális, scramjet (torlósugár)hajtómű, amivel elérte az Mach 5,1 sebességet. Ezt 4 percen át tartotta, majd miután elfogyott az üzemanyaga, a rögzített repülési adatok elküldését követően a Csendes-óceánba csapódott és megsemmisült.
A 300 millió dollárból megépített gép összesen 6 percet töltött a levegőben, és ezalatt 230 tengeri mérföldet, azaz 418 kilométert repült. A mostani tesztrepülés sebességben nem állított fel új rekordot, inkább a repülés időtartama figyelemreméltó: eddig csak sokkal rövidebb időtartamokra sikerült beüzemelni a scramjetet. A kísérleti motor gyakorlatilag nem alkalmaz forgó alkatrészeket, az üzemanyag elégetéséhez szükséges oxigént a motorba beáramló levegőből veszi, amit repülőgép nagy sebessége miatt az úgynevezett torlóhatás nyomása sűríti össze. Így nincs szükség a hagyományos sugárhajtásnál alkalmazott kompresszorra.
A NASA és a légierő 2004 óta kísérletezik a scramjettel, amiben óriási lehetőségek vannak. 5-6 mach sebesség mellett például alig egy órára rövidülne egy London-New York út, de ilyen sebességnél az is megoldható, hogy a repülő átmenetileg elhagyja az atmoszférát, ahol kikapcsolt motorokkal, légellenállás nélkül képes az óriási sebességét tartani, majd a célpontja felett visszaugrani a légkörbe.