A Yahoo felvásárolta a Tumblrt
További Tech cikkek
- Olyat hibát produkál a Windows, hogy garantáltan mindenki kiugrik a székéből
- Könnyen megeshet, hogy a Google kénytelen lesz eladni a Chrome-ot
- A Huawei hivatalosan is bejelentette, előrendelhető a Mate 70
- Lesöpörheti Elon Musk X-ét a Bluesky, már a Google is relevánsabbnak találja
- Ezek a leggyakrabban használt jelszavak – érdemes változtatni, ha ön is használja valamelyiket
A Yahoo és a Tumblr bejelentette, hogy megállapodtak a Tumblr felvásárlásáról. Az egyezség értelmében a Tumblr továbbra is a Yahootól függetlenül fog működni, a cég vezérigazgatója David Karp marad, és a kreatív termékekért és szolgáltatásokért továbbra is a blogszolgáltató vezetői felelnek.
A Tumblrnek havonta 300 millió egyéni látogatója van, és mindennap 120 ezren iratkoznak fel rá; ezzel a teljesítménnyel a Tumblr a világ egyik leggyorsabban fejlődő médiahálózata. Minden másodpercben 900 új bejegyzés születik, a felhasználók havonta 24 milliárd percet töltenek a mikroblogszolgáltató oldalain. A Tumblr-felhasználók több mint fele használja a mobilos alkalmazást is, általában naponta hétszer - mindez naponta 75 millió új bejegyzést eredményez a meglévő ötvenmilliárd mellé.
A felek azt remélik, hogy a Tumblr és a Yahoo együtt több mint egymilliárd felhasználóhoz juthat el havonta, és húszszázalékosra becsülik a forgalomnövekedés ütemét.
1,1 milliárd
Marissa Mayer, a Yahoo vezérigazgatója szerint a Tumblr és a Yahoo sok szempontból nagyon különböznek egymástól, de bizonyos értelemben nagyon jól kiegészítik egymást. Míg a Yahoo az internet leghíresebb médiahálózata, a Tumblr a legdinamikusabban növekvő online médiavállalkozás. David Karp, leszögezte, hogy sem a Tumblr csapata, sem a célja, sem az eszközei nem fognak megváltozni a felvásárlás után.
A hivatalos sajtóközleményben az olvasható, hogy a Yahoo 1,1 milliárd dollárt fizetett a mikroblogszolgáltatóért. A tranzakció várhatóan az év második felében érhet véget.
A Facebook is érdeklődött
A Tumblr felvásárlásáról már a múlt héten lehetett pletykákat hallani; akkor még a Facebookot is a potenciális érdeklődők között emlegették. Bár ez jól illusztrálja a Tumblr népszerűségét, ez az üzleti eredményein nem mutatkozik meg. A cég tavalyi éves bevétele mindössze 13 millió dollár volt; az idén beindított hirdetési kampányoktól 100 millió dollárt várnak. Hogy a vállalkozás nyereséges-e, arról egyelőre nem adtak ki hivatalos adatot. A Tumblr nemrég 125 millió dollárnyi befektetői tőkéhez jutott, amit elsősorban mobilos fejlesztésekre és az infrastruktúra bővítésére költene.
A szakértők arra is felhívták a figyelmet, hogy a Tumblr tartalmának nagy része hirdetői szempontból értelmezhetetlen: rengeteg az egymás bejegyzéseinek újraposztolgatásából fakadó ismétlődés, a lopott tartalom és a pornó.