![](https://indexadhu.hit.gemius.pl/redot.gif?id=nSCbubuYpDWJZLZs0TssLrbt33Lk5kbipuiZrkg89G3.g7/stparam=skrjjshgja/fastid=eeorncrnbsilkneetelidigetojp/nc=0)
![Megvan a magyar küldöttség első érme: Muhari Eszter drámai fordítással harmadik női párbajtőrben](https://kep.cdn.indexvas.hu/1/0/5749/57490/574903/57490351_4252339_fbef88c68a0393b9406933a0f85ee08d_wm.jpg)
Több hónapos kényszerszünet után hétfőn újra repült az Amerikai Egyesült Államokban a Boeing–787 Dreamliner géptípus. A járatokat világszerte januárban parancsolták a földre, miután több gépnél is elektronikai, akkumulátor-problémákat észleltek. A javítások után az amerikai repülésügyi hivatal, a FAA múlt hónapban megadta az engedélyt az utasszállító repülésre.
A januári leállás óta ez a houstoni O'Hare nemzetközi repülőtérről Chicagóba tartó járat volt az első az USA-ban, amely utasokat is szállított, 250-en utaztak a fedélzeten. Japánban április végén repült újra a Dreamliner, miután korábban kétszer is az akkumulátorok túlmelegedése okozott tüzet. Az országban akkor két légitársaság 3500 járatot törölt. Júniustól viszont újra menetrendszerűen közlekednének a gépek.
A 787-es kifejlesztése 32 milliárd dollárjába került a Boeingnek, a tervezőmunka még 2007-ben kezdődött. Az első példányok 2011-ben készültek el és álltak munkába, tavaly már 46 gépet szállított le a Boeing elsősorban japán légitársaságoknak, illetve Amerikában a United Airwaysnek. Jelenleg 890 gépre van megrendelése a cégnek, ezek darabja 243 millió dollárba kerül.