Az Interbrand kiadta szokásos évi ranglistáját a világ legértékesebb márkaneveiről. A listát az első, 2000-es kiadása óta a Coca-Cola vezette, de most megtörtént a nagy trónfosztás, az első helyre az Apple futott be, megelőzve a Google-t, és az eddigi sokszoros bajnoknak csak a harmadik hely jutott. A top10-ben egy rakás további technológiai cég szerepel, IBM, Microsoft, Intel, Samsung, Toyota, General Electric. A kólagyár mellett egyedül a McDonalds tudott bekerülni az első tízbe más szektorból. A legjobb nem amerikai a nyolcadik helyen álló Samsung. A közvetlen élmezőnyt a két nagy német luxus-autógyártó, a BMW és a Mercedes-Benz üldözi.
Az Apple előzése csak idő kérdése volt, mondta a New York Timesnak az Interbrand vezetője, Jez Frampton. A cég tavalyelőtt még csak a nyolcadik volt, tavaly már a második, idén viszont éppen csak sikerült megelőznie a Google-t.
Az Interbrand listájának különlegessége, hogy becslést ad az egyes márkanevek pénzben kifejezett értékére, és ez alapján állítja fel a rangsort. Eszerint az Apple almás logója ma 98 milliárd dollárt ér (tavaly óta 28 százalékot növelt az ázsióján), a Google 93 milliárdot (34 százalékos növekedés), míg a Coca-Cola alig 2 százalékos növekedésével 79 milliárdra jó. A legnagyobb emelkedést a Facebook mutatta be, csaknem a másfélszeresére növelte a márkaneve értékét, de 7,7 milliárddal még a top50-ből is kimarad. A legnagyobb zuhanást egyébként a két legendás mobiltelefon-gyártó, a Nokia és a Blackberry volt kénytelen elkönyvelni.