Tőzsdére megy a Twitter

2013.10.19. 09:47

A Facebook tőzsdére lépése óta a legnagyobb technológiai részvénykibocsátás lehet a Twitteré, amelynek révén 1 milliárd dollár értékben kíván tőkét bevonni a társaság a november 15-re tervezett akcióval - közölte Kovács Péter, a Buda-Cash nemzetközi üzletágvezetője az MTI-vel.

A világ egyik legnépszerűbb mikroblogjává vált Twitter papírjait a technológiai papírokat tömörítő Nasdaq helyett a New York-i tőzsdén vezetik be. A kibocsátás helyére vonatkozó döntés szerinte korántsem meglepő, hiszen még élénken él a befektetők emlékezetében a Facebook "katasztrofális" tőzsdei debütálása, 2012. május 18-án technikai hibák késleltették a közösségi oldal papírjainak kereskedését, ami után rekordmértékű bírságot (10 millió dollárt) szabott ki a SEC (az amerikai tőzsdefelügyelet) a Nasdaqra.

Ezen kívül az augusztusi Flash Freeze-ként emlegetett technikai hiba is megtépázta a tőzsde hírnevét, amikor is az összes részvény és opció kereskedése több órán keresztül, egészen az utolsó fél óra kezdetéig szünetelt. Kovács Péter kifejtette: a Twitternek jelenleg több mint 215 millió havi aktív felhasználója van, valamint több mint 100 millió napi aktív felhasználóval rendelkezik és szinte minden országban jelen van. A felhasználók mintegy 500 millió bejegyzést hoznak létre naponta.

A Twitter szerdán tette közzé idei harmadik negyedévi adatait, eszerint bevétele a duplája volt az egy évvel korábbinak, vesztesége azonban a cég bővítése miatt majdnem háromszorosa lett a tavaly harmadik negyedévinek. A 168,6 millió dollárt volt a bevétel, 21 százalékkal több az előző negyedévnél, míg tavaly ebben az időszakban csak 82,3 millió dollár.

A bővülés ellenére a Twitter még mindig nagyon távol van attól, hogy nyereséges legyen: július és szeptember között 64,6 millió dollár volt a vesztesége, amely majdnem háromszorosa az egy évvel korábbi 21,6 millió dolláros harmadik negyedéves veszteségnek.

A veszteség megugrása mögött az adatkezelő központ bővítése és a dolgozói létszám növekedése miatt emelkedő költségek álltak, 2013 harmadik negyedévében a kiadások több mint kétszereresére nőttek az egy évvel korábbinak, és 30 százalékkal haladták meg az idei második negyedévit. A cég most 2300 munkavállalót foglalkoztat, júniusban még csak 2000 alkalmazottja volt.

A Buda-Cash nemzetközi üzletágvezetője szerint a Twitter az életciklusának még a korai fázisában van, így nem meglepő, hogy a robosztus árbevétel-növekedés mellett, még veszteséges a vállalat. Az elemzők szerint a vállalat sikerének alapja a bevételek gyors növekedése lehet. A globális terjeszkedés és a felhasználók számának további bővülése révén minden bizonnyal a hirdetők egyre nagyobb potenciált látnak benne, mint hirdetési felület. A hirdetési bevételek felfutása lehet tehát a kulcsa a társaság jövőbeli sikerességének, és miután az online hirdetési piac a következő években az előrejelzések szerint rohamosan növekedhet (melyből jelenleg a Twitter, még csupán 0,5 százaléknál kisebb részesedéssel bír), így a lehetőség adott a vállalat számára, hogy ebből profitálhasson.

A társaság a riválisoknál nagyobb reklámbevételt tud a mobil eszközök révén generálni, miután a Twitternél ez az arány 65 százalék, szemben a legfőbb rivális Facebook 41 százalékával. Hozzáfűzte: a tőzsdén a TWTR ticker kód alapján lehet majd kereskedni a vállalat részvényeivel. Elvileg négy karakterből álló ticker kód korábban nem volt megengedett a New Yorki tőzsdén, ebből is látszik, hogy megkülönböztetett figyelem övezi a Twittert.

Elindult az Indamedia média és marketing-kommunikációs kiadványa.

További szakmai tartalmakért kattints és kövess bennünket!

MEGNÉZEM
Ma is tanultam valamit 5

Megint 150 vadonatúj, izgalmas téma ismét meglepő válaszokkal

MEGVESZEM