Ezeket nézte a magyar a Youtube-on
További Tech cikkek
- Hatalmas bejelentéssorozatra készül az Apple
- Új válság fenyeget: a B-vitamin-hiány már itt van a sarkon, az italpolcok is kiürülhetnek
- Fontos változás jön a Google keresőjében, érdemes résen lenni
- Beperelték a YouTube-ot, súlyos vádakat fogalmaztak meg
- Háborognak a játékosok, órákra leállt a PlayStation szolgáltatása
Idén először adott ki a Google Magyarország Youtube-kedvenceit bemutató éves toplistát. Avicii ‘Wake me up' című száma, az ebből készült paródia, valamint az Attraction győzelme a brit tehetségkutatóban mind az ország kedvence lett. A világot a norvég Ylvis What does the Fox say című száma és Miley Cyrus Wrecking Ballja tartotta lázban.
A Youtube-on ma már havonta 1 milliárd ember néz videókat, 2013-ra már bőven a popkultúra szerves része lett. A 2013-as toplisták összeállításakor az egyes videók nézettsége mellett a készítők azt is számításba vették, mekkora hatással voltak azok az internetezőkre. Megosztások, paródiák, remixek és az eredeti videókra készített válaszvideók segítettek azonosítani az év videós toplistáit.
Magyar Youtube-sztárok
2013-ra Magyarországon is megszületett a Youtube-sztárok első generációja. Az ország kedvenc csatornái közül 10-ből 8 magyar nyelven készít videókat, ők már összesen több mint 800 ezres feliratkozóval és több mint 100 milliós nézettséggel büszkélkedhetnek.
Magyarország Youtube-sztárjainak rangsora az alapján állt össze, hogy melyik csatornára hányan iratkoztak fel az idén az országból. A teljesség igénye nélkül, Idén ezekre iratkoztak fel a legtöbben itthonról: Pingvinharcos. Hollywood Hírügynökség, DumaRagu - Az arc nélküli manus, PamKutya. A listát egy videojátékos csatorna vezeti.
A csatornákon túl Magyarország kedvenc videói az alábbiak voltak:
Magyarország kedvenc zenei videói közé a nemzetközi mezőnybe egyedüli magyar előadóként Majka tudott bekerülni.
A magyar nyelvű zenei videók között több olyan is zenész is látható a toplistán, akiket szinte csak a YouTube-ról ismerhetnek az emberek, rádióban, tévében ritkán találkozhattak velük:
1,7 millió Harlem Shake
2013-ban először a világ kedvenc videóinak toplistáján három reklámvideó is van: az Evian Babies, Volvo Trucks, és Carrie the movie. A reklámozók is változtattak: rájöttek hogy hagyományos reklámszpotok helyett érdekes, szórakoztató videókat érdemes készíteni, olyanokat, amiket a youtube-ozók egyébként is szívesen néznek.
A világ kedvenc idei videója, a norvég csapat, az Ylvis What does the fox say című száma. 275 milliós nézettsége mellett megmozgatta a világot: a legtöbbet keresett halloweenjelmezzé vált, sőt, már mesekönyvként is kiadták.
2013 őrületéből, a Harlem Shake videókból mára több mint 1,7 millió van a YouTube-on. Ezeket a videókat összesen több mint 2,5 millárdszor nézték meg a YouTube-on. Miley Cyrus videója után a twerking bekerült a meghatározó Oxford Dictionarybe.