Mitől ér egy termosztát 3,2 milliárd dollárt?
További Tech cikkek
- Hatalmas bejelentéssorozatra készül az Apple
- Új válság fenyeget: a B-vitamin-hiány már itt van a sarkon, az italpolcok is kiürülhetnek
- Fontos változás jön a Google keresőjében, érdemes résen lenni
- Beperelték a YouTube-ot, súlyos vádakat fogalmaztak meg
- Háborognak a játékosok, órákra leállt a PlayStation szolgáltatása
Újabb iparágba tört be a Google a lakásvezérlő eszközöket gyártó Nest felvásárlásával, és sokan már amiatt aggódnak, hogy a keresőóriás a lakásunk hőmérsékletéről is pontos adatokkal fog rendelkezni. De ne szaladjunk ennyire előre, nézzük, mit vett a Google 3,2 milliárd dollárért.
Nestet két korábbi Apple-dolgozó,Tony Fadel és Matt Rogers alapította, akik a lakásvezérlés iparágát akarták felrázni szép és okos termékekkel. Akkoriban – de lássuk be, még most is – formatervezési szempontból elhanyagolt volt ez a piac: az eszközök rondák és nehezen kezelhetők. A Nest dizájnbombája nagyot robbant, és a megjelenés napjára legyártott árukészlet 3 nap alatt elfogyott. Vonzóvá tettek egy olyan terméket, amit a legtöbben nem a lenyűgöző formája miatt vettek meg, hanem mert anélkül nem lehet beállítani a lakás hőmérsékletét.
A cirkót irányító eszköz nemcsak kinézetében újszerű, hanem a tudásában is: néhány csavarással beállítható rajta, hogy mikor milyen hőmérséklet legyen a szobákban, és a rendszer intelligenciája néhány hét alatt megtanulja a szokásainkat. Megjegyzi, hogy milyen melegben szeretünk aludni, mikor kelünk fel, hánykor megyünk el otthonról. Telefonunk segítségével távolról is állíthatunk a hőmérsékleten, tehát ha egy (a mostaniaknál jóval hidegebb) téli napon átfagyva érünk haza, előre felcsavarhatjuk a padlófűtést.
Így talán már érthető, hogy miért vett a Google termosztátokat gyártó céget, hiszen az jó kiegészítő lehet az androidos telefonokhoz. Emellett fontos lehet a Nest tanuló algoritmusa, és hogy a cégnél a világ legjobb dizájnerei és robotikai szakértői dolgoznak. Ráadásul a Nest sohasem egyetlen termékben gondolkozott: már kapható a szintén jól kinéző füstriasztója, és további otthoni termékek megjelenésére számíthatunk.
De a Nestnek is nagy szüksége volt a Google-re. A tavalyelőtti CES-en beszélgettünk a cég vezetőivel, akik elmondták, hogy minden sikerük ellenére túl kicsik, és akkor még az amerikai megrendeléseket is alig bírták teljesíteni. Azt mondták, csak akkor kezdenek európai szabványoknak megfelelő berendezések gyártani, amikor van rá szabad kapacitásuk. A cég weboldala alapján úgy tűnik, ez az idő mostanáig sem jött el, mert csak az USA-ban, Kanadában és az Egyesült Királyságban van hivatalos képviseletük. A Google segítségével azonban könnyű lesz új országokban is megjelenni.
Korábban a Nest erőforrásainak jó részét lekötötték a pereskedések, és többnyire azok az iparágbéli cégek támadták, akik korábban ronda és gagyi termékeket gyártottak, viszont a lakásvezérlés terén komoly múlttal rendelkeztek. Egyszerűen meg akarták akadályozni , hogy az új cég felforgassa a piaci erőviszonyokat. Nem jött be a számításuk, mert a Nest eddig is az Apple szabadalmi jogászait alkalmazta, akik láttak már egyet s mást, most pedig már a Google jogászhadserege fog gondoskodni arról, hogy hülyeségekkel ne zaklassák őket.
Hogy mi a helyzet a személyes adatokkal? A Google tényleg mindent tudni fog a lakásunk hőmérsékletéről? A Nest azt állítja, külön márkaként működnek tovább, és a termékeik által begyűjtött adatokat csak ők használhatják, csakis azzal a céllal, hogy egyre jobbá tegyék a szolgáltatásukat.