Albert, Lipót
3 °C
12 °C

Aktív a magyar a Tumblren

2014.03.06. 11:53

A magyar internetezők a Facebook után a Tumblr mikroblogra és a Foursquare helymeghatározó szolgáltatásba töltenek fel a legszívesebben tartalmakat, zenét pedig legtöbbet nem az online rádiócsatornákon, hanem a YouTube-on hallgatnak – derült ki az NRC piackutató 1000 fős felmérésből. A közösségi szolgáltatások leginkább a budapestiek körében népszerűek, a LinkedIn, az iWiW és a Google+ kivételével mindegyik közösségben a 18-29 évesek a legaktívabbak.

 A legnagyobb még mindig a Facebook, a felmérésben résztvevő internetezők 85 százaléka regisztrált a portálon. A közösségi oldal magyar felhasználói lojálisak is: a megkérdezettek 83 százaléka havonta legalább egyszer belép a fiókjába, a tagok harmada pedig hetente többször is tölt fel saját tartalmakat

Bár az olyan külföldön népszerű szolgáltatások, mint az Instagram, a Tumblr vagy a Foursquare itthon csak a felhasználók kis részét érdeklik, aki ott van a magyarok közül, nagyon aktív. Az Instagramra a 18-75 év közötti magyar internetezők 5 százaléka, a Foursquarre 4, a Tumblrre pedig 2 százaléka regisztrált. A Tumblrt használók 23 százaléka hetente többször tölt fel tartalmat az oldalra, a magyar foursquare-esek 19 százaléka pedig legalább ugyanilyen gyakorisággal csekkol be, az instagramosok 17 százaléka pedig feltölt hetente legalább egy képet.

A fenti portálok népszerűsége növekszik, de ugyanez már nem igaz az  iWiW-re, melyen a magyarok háromnegyedének van profilja, de abba rendszeresen belépni és tartalmat feltölteni mindössze a felhasználók 7 százaléka szokott. Nem ennyire szélsőséges, de hasonló a helyzet a Google+ esetében is, ahova ugyan a magyar internetezők 53 százaléka regisztrált, de csupán a válaszadók 23 százaléka látogatja hetente többször a portált, és csak a regisztráltak 11 százaléka tölt fel rendszeresen tartalmat.

A karriermenedzselésben vezető szerepet játszó portál, a LinkedIn magyar felhasználói tábora egyelőre szintén nem túl népes, mindössze 7 százalékos, annak ellenére, hogy az oldal világszerte már 200 millió felhasználóval rendelkezik.

A Youtube-on hallgatunk zenét

Az internetes zenehallgatásra alkalmas portálok szintén a népszerű szolgáltatások közé tartoznak: a válaszadók 69%-a nyilatkozta azt, hogy rendszeresen használ valamilyen online zeneszolgáltatást. Meglepő lehet, hogy nem a rádiók a legnépszerűbbek, a magyar internetezők leginkább a Youtube-ot kedvelik. A válaszadók 91 százaléka havonta legalább egyszer hallgat zenét a portálon, a feliratkozottak több mint fele pedig hetente több alkalommal is használja erre a célra a szolgáltatást.

A magyarországi online rádiócsatornákat a megkérdezettek 17 százaléka indítja el hetente többször, 26 százaléka pedig legalább hetente egyszer. A külföldi zeneadók is népszerűek: az internetezők 15 százaléka legalább havonta egyszer hallgat zenét nemzetközi online rádiócsatornákon keresztül. Az egyéb zeneszolgáltatók – mint a SoundCloud, a Deezer vagy a Spotify – sem ismeretlenek a magyarok számára, azonban ezeket jóval kevesebben használják.

Köszönjük, hogy minket olvasol minden nap!

Ha szeretnél még sokáig sok ilyen, vagy még jobb cikket olvasni az Indexen, ha szeretnéd, ha még lenne független, nagy elérésű sajtó Magyarországon, amit vidéken és a határon túl is olvasnak, akkor támogasd az Indexet!

Tudj meg többet az Index támogatói kampányáról!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?