Végre meghalt a leggyűlöltebb böngésző
További Tech cikkek
- Olyat hibát produkál a Windows, hogy garantáltan mindenki kiugrik a székéből
- Könnyen megeshet, hogy a Google kénytelen lesz eladni a Chrome-ot
- A Huawei hivatalosan is bejelentette, előrendelhető a Mate 70
- Lesöpörheti Elon Musk X-ét a Bluesky, már a Google is relevánsabbnak találja
- Ezek a leggyakrabban használt jelszavak – érdemes változtatni, ha ön is használja valamelyiket
Kedden megírtuk, hogy a Microsoft nyugdíjazta öregecskedő operációs rendszerét, a Windows XP-t. Bár a rendszer életben tartása sokaknak fontos, az eseménynek van egy pozitív mellékhatása is: az XP-vel együtt az Internet Explorer 6-ot is lekapcsolják a lélegeztetőgépről.
A Microsoft 2009-ben azt ígérte, hogy idén áprilisig támogatni fogják a böngészőt, de eljött az idő: kedd óta már ahhoz sem érkeznek biztonsági frissítések.
Elég sokan használták
De hát kit érdekel ez? Ki használ ma még IE6-ot? Ami azt illeti, az internetezők 4,15 százaléka ragaszkodott az elavult böngészőhöz; ők használják, őket érdekli. Ez kevésnek tűnik, de valójában elég sok: alig másfél százalékkal marad el az Apple Safarijától, és 3-4-szerese az Opera piaci részesedésének. Pedig ezek vadiúj termékek, minden héten javítják, patchelik és bővítik őket. Mégis: az Internet Explorer 6 elmozdíthatatlannak tűnt.
A kilencvenes évek hírhedt Microsoft-Netscape böngészőháborúja után az Explorer uralta a böngészőpiac 90 százalékát, így a Microsoftnak nem volt sürgős újabb verziót fejlesztenie. Az IE7 csak öt évvel az IE6 után jelent meg. A hatos verziószámú böngészőt a Microsoft toldozta-foldozta, de a felhasználók idővel a könnyebb ellenállás, például a Chrome és a Firefox felé fordultak a lassú, nehézkes, az új technológiákat rosszul kezelő, erőforrás-zabáló, és hibáktól hemzsegő program helyett.
Egyre kisebb szívás
Sokan az Internet Explorer 6-ot hibáztatják azért a (nem teljesen alaptalan) gyűlöletért, amit az emberek a Microsoft böngészőivel szemben éreznek. Bár az Explorerek a böngészőpiac 58 százalékát teszik ki még ma is, a sokkal jobban sikerült, újabb kiadások piaci részesedése elhanyagolható. Sokévi IE6-használat után már kevesen hiszik el, hogy az újabb Explorerek már tényleg jó böngészők.
Ezt a helyzetet maga a Microsoft is felismerte, amikor két éve elkészítette az új Explorerek reklámját. Aminek a fő üzenete, dióhéjban: Internet Explorert használni szívás, de egyre kevésbé az.