Majdnem eladták a BuzzFeedet

2014.04.29. 13:22

A Disney meg akarta venni a népszerű online bulvároldalt, a BuzzFeedet. A tárgyalások az ár miatt szakadtak meg, a BuzzFeed ugyanis egymilliárd dollárt kért.

A BuzzFeed utoljára tavaly februárban jutott befektetői tőkéhez, akkor 19,3 millió dollárt sikerült szerezniük, ami nagyjából kétszázmilliósra tette az oldal értékét. Ugyanakkor már akkoriban arról beszéltek a befektetők, hogy ennél jóval többet, akár egymilliárdot is érhet a BuzzFeed.

A Disney szívesen befektetett volna a népszerű oldalba, de ennyi pénzt nem ért meg nekik az egész. Főleg, hogy a BuzzFeed valójában nem is illik a portfóliójukba. A Disney nagyon sok olyan céget vásárol fel, amely termékein keresztül értékes nekik és amelyeket tovább is tudnak értékesíteni számtalan televíziós csatornájukon, játékokon, ajándéktárgyakon és élményparkokon keresztül.

A BuzzFeeden nagyon sok szórakoztató tartalom készül, az egyszerűen összedobott toplistáktól, és kvízektől a komolyabb riportokig, videókig, és újabban már oknyomozó anyagokig is. Ez utóbbi némileg meglepőnek tűnik a teljes tartalmat tekintve, de nemrég vettek fel két Pulitzer-díjas újságírót, Mark Schoofst és Chris Hamblyt, akik a minőségi tartalmat hozzák.

A történethez az is hozzátartozik, hogy a BuzzFeed sem törte magát azon különösebben, hogy felvásárolják. A cég erőteljesen növekszik és Jonah Peretti vezérigazgató tájékoztatása szerint már nyereséges is. Jelenleg több mint 300 alkalmazottja van és havonta 85 millióan látogatják az oldalt. A Bloomberg előrejelzése szerint idén 120 millió dollár lesz a BuzzFeed árbevétele, ami nagyjából kétszerese a tavalyinak.



  • Hírek
  • Hírek