Népszerű lett az iWiW a halálhíre után
A magyar népi kultúrában régóta él a halotti tor szokása, ilyenkor összegyűlnek a rég nem látott rokonok. Nincs ez másképp a 21. századi, digitális korban sem, márpedig az iWiW sokaknak ismerőse, fénykorában szinte a teljes internetező magyar társadalom fent volt.
Aztán a Facebook megérkezésével a népszerűség nem is annyira lassan elolvadt (az okokról részletesen írtunk itt), az egykori legnépszerűbb magyar oldal öt év alatt a lista ötödik helyére csúszott vissza, majd hátramenetben újra átlépte a milliós határt, és meg sem állt a pár tízezres nagyságrendig, amivel már kevés hirdető foglalkozik.
A halála viszont rövid időre újra népszerűséget hozott az oldalnak: csütörtökön rengetegen keresték fel, ennyien utoljára 2013 novemberében. A héten így alakultak a látogatottsági adatok a Gemius mérése alapján:
- hétfő: 53 127 egyedi látogató
- kedd: 54 242
- szerda: 53 979
- csütörtök: 199 006 (298,01 százalékos növekedés az átlaghoz képest)
Nem kell statisztikusnak lenni ahhoz, hogy lássuk, csütörtök az a nap, amikor kiderült, hogy bezárják a magyar közösségi oldalt. Szerencsére hagynak elég időt az adatok, emlékek lementésére, a visszaszámláló szerint még 45 napunk maradt.
A magyar közösségi oldalak életciklusát szépen kirajzolják a Google-keresések is: a csúcs 2009-2010-ben volt, onnantól lejtmenet következett (tehát a T-csoport a csúcson vette meg az oldalt). A keresések alapján a két magyar oldal MyVIP és az iWiW jó nagy különbséggel, de a trendeket nézve együtt mozgott.