Abban már semmi újdonság nincs, hogy a gyerekek a szüleik bankkártyáját használják a játékokon belüli vásárlásra. Ehhez nem kell fizikailag hozzáférniük a bankkártyákhoz, ha más vásárláshoz megadtuk a telefonon az adatokat és nem védtük le külön PIN kóddal vagy más programmal, akkor csak pár kattintás a vásárlás.
Így járt Jeremy Hillman is, a Világban vállalati kommunikációs igazgatója is. Nem igazán tetszik neki, hogy
A focis játékban elvert pénzről szóló bántatát egy blogbejegyzésben fejtette ki, azt írja, fia „rászokott a FIFA-ra a Microsoft Xboxán, szeretett volna kapcsolatban maradni barátaival, miután azok Seattle-be költöztek”.
Azt írja, a fia először megpróbált megvenni egy játékoscsomagot 100 dollárért, de ez nem működött, így megpróbálta még párszor. Azt hitte, hogy a Microsoft kompenzálja őket a sikertelen vásárlásokért, de kiderült, hogy nem fogja.
„Ha van itt ügyvéd, aki class-actiont (USA-specifikus közös per egy célért) indítina a Microsoft ellen és kompenzációra és jobb szabályozásra kényszeríteni, én boldogan jelentkezem” – írja a blogon. Mindezek ellenére Hillman is elismeri saját felelősségüket. Viszont szerinte baj van azzal, hogy a bankkártya adatai és a biztonsági kód megadása nélkül lehet vásárolni.
A Microsoft a hivatalos megkeresésre egyébként azt válaszolta, hogy a szabályzatuk egyértelmű: a vásárlások nem visszaválthatóak. Mindegyik vásárlásról emailt küldtek.