Legóként él tovább az Angry Birds
A finn mobiljáték-fejlesztő cég, a Rovio együttműködési megállapodást kötött a Legóval. Ebből akár az is kisülhetett volna, hogy az Angry Birds beemeli a legót a videojátékba, de pont fordítva történt: az Angry Birds játékból lesz megvásárolható legókészlet.
Hiába aratott óriási sikert az Angry Birds, a Roviónak 2014-ben 73 százalékkal csökkentek a bevételei. Nemrég 110 munkatársuktól váltak meg; ez az összlétszám 14 százaléka. A cég bevételeinek nagy része az Angry Birds-licencekből származik; a márkanév ugyanúgy feltűnik a ruhadarabokon, mint az édességek csomagolásán, nem beszélve a gyerekjátékokról. De a márkanévnek már nincs akkora vonzereje, mint korábban.
A Rovio azt reméli, hogy a Lego segítségével visszajuttathatják az Angry Birds nevét a köztudatba. Az új legók – nahát! – 2016-ban, az Angry Birds animációs filmmel egy időben kerülnek a boltokba. A Rovio most ettől várja a megváltást. Bár az Angry Birds minden idők legnépszerűbb fizetős mobiljátéka, ahogy látható, ez nem elég az örök üdvösséghez. A Rovio azóta egy játékával sem tudta megismételni az Angry Birds sikerét; minden reményük a Legóban és az új filmben van.