Hetvenezer iskolás teszteli a jövőt

2016.04.04. 17:55 Módosítva: 2016.04.04. 17:56

Hétfőn elindult a Digitális Témahét nevű állami pilotprojekt, ami azt jelenti, hogy a diákoknak végre nem kell kikapcsolniuk a kütyüket a tanórákon, hanem a legjobb tudásuk szerint kihasználhatják az általuk nyújtott lehetőségeket. A projektet az Emberi Erőforrások Minisztériuma és az Informatikai Vállalkozások Szövetsége hozta tető alá, és körülbelül 750 magyar általános- és középiskola 75 ezer diákja vesz részt benne, több ezer pedagógus segítségével.

„A tematikus hét egyik fő célja, hogy valamennyi tanórán használjanak digitális eszközöket” – mondta Czunyiné Bertalan Judit, az oktatás digitális átalakításával megbízott kormánybiztos. A projektben részt vevő intézményeket arra ösztönzik, hogy ezen a rendhagyó héten ne a tanóra 45 perce determinálja a menetrendet, és az internet használatával más információkat is beengedjenek az iskolákba.

Gyorsuló világ! Szupergyors internet!

A pilot projekt része a Digitális Jólét programnak, amit Deutsch Tamás miniszterelnöki biztos igyekszik levezényelni.  

„A magyar köznevelési, szakképzési és felnőttképzési rendszernek egy elképesztően gyorsan változó világra kell felkészíteni mindenkit, emiatt született meg a döntés, hogy meg kell történnie a magyar oktatási rendszer digitális átalakításának” - magyarázta Deutsch. Mint kifejtette, a kormány határozott elképzelése, hogy a digitális átalakítást az évtized végére befejezik.

A most zajló témahéttel éppen azt szeretnénk bemutatni, hogy mit jelent majd a jövő digitális iskolája - tette hozzá a digitális miniszterelnöki biztos. Gyorsan elmormolta a még kötelező kormányzati mantrát is az épülő szupergyors internetről, amivel az infrastruktúrát adják az online tananyaghoz. 

Deutsch szerint nem kéne összekeverni azt, hogy a gyermekünk vagy az unokánk „állandóan a kütyüket nyomkodja”, és az eredményes munkavégzéshez szükséges digitális írástudást, mert a kettő nem ugyanaz.

Az írást sem azért tanítjuk meg, hogy mindenkiből író legyen.

– tette hozzá Horváth Ádám, az IVSZ oktatási igazgatója. Kifejtette, hogy a digitális készségek elsajátítása rengeteg gyakorlást igényel, mégpedig pedagógus által irányított gyakorlást, hogy a gyermekekben ne rögzüljenek rossz beidegződések.

Fontos lenne, hogy a Digitális Témahétből végül egész tanéven át tartó digitális oktatás legyen, de ettől Horváth Ádám szerint még nagyon messze vagyunk. Amíg az olvasást és az írást ötszáz tanórán át gyakorolják a gyermekek az első évfolyamokban, az informatikára ennek a tizede sem jut. A szakértő arra is rámutatott, hogy a Digitális Témahétben részt vevő pedagógusok a teljes országos tanári kar körülbelül 3 százalékát képviselik, tehát sokat kell még tenni azért, hogy az állami célok megvalósuljanak. 

Elindult az Indamedia média és marketing-kommunikációs kiadványa.

További szakmai tartalmakért kattints és kövess bennünket!

MEGNÉZEM
Ma is tanultam valamit 5

Megint 150 vadonatúj, izgalmas téma ismét meglepő válaszokkal

MEGVESZEM