További Tech cikkek
- Olyat hibát produkál a Windows, hogy garantáltan mindenki kiugrik a székéből
- Könnyen megeshet, hogy a Google kénytelen lesz eladni a Chrome-ot
- A Huawei hivatalosan is bejelentette, előrendelhető a Mate 70
- Lesöpörheti Elon Musk X-ét a Bluesky, már a Google is relevánsabbnak találja
- Ezek a leggyakrabban használt jelszavak – érdemes változtatni, ha ön is használja valamelyiket
Óriási bevétel, folyamatos növekedés, rekord magas részvényárfolyamok - ezek jellemzik most a Facebookot. A Fortune azt írja, hogy a cég részvényeinek árfolyama 8 százalékkal nőtt miután csütörtökön nyilvánosságra hozta a negyedéves pénzügyi adatait. Ezekből derül ki, hogy:
- 1,5 milliárd dollár nyereségük volt, háromszor annyi, mint tavaly ilyenkor,
- a cég összbevétele több, mint 50%-al, a reklámbevételeik 63%-al nőttek egy év alatt,
- az aktív felhasználóik száma is folyamatosan bővül, már egy milliárd ember van, aki naponta legalább egyszer belép Facebookra.
Csütörtökön, a bejelentés után eddig nem ismert csúcsot ért el a Facebook részvények árfolyama.
Kedden az Apple negyedéves adataiból az derült ki, hogy a cég 13 év folyamatos növekedés után először torpant meg, ráadásul nem is kicsit, a bevételek a tavalyi év első negyedévéhez képest 13%-al csökkentek. A Twitter még tud bővülni, de ott is lelassult a bevételnövekedés. A negyedéves jelentések után mindkét cég részvényeinek árfolyama lezuhant.
De hogy történt ez?
A Wired elemzése arra fut ki, hogy a mobiltelefonos felhasználókhoz eljuttatott reklámokkal ér el óriási sikereket a Facebook, ez az a folyton növekvő piac, amit úttörőként le tud uralni, a rövid videóreklámok bevezetésével rengeteg új hirdetőt bevonzott a céghez.
Emellett Mark Zuckerberg rizikós lépései is egytől egyig bejöttek: az Instagram és a WhatsApp felvásárlásával a cég olyan felhasználókat is elér, akiknek nem a Facebook az elsődleges hely arra, hogy képeket osszanak meg, vagy cseteljenek egymással. A jövő nagy kérdése, hogy a virtuális valóság most kialakuló piacán is be tud-e kerülni az első helyre a cég, a virtuálisvalóság-sisakokat fejlesztő Oculus Rift felvásárlásával most ez az óriásvállalat elsődleges célja.