![](https://indexadhu.hit.gemius.pl/redot.gif?id=nSCbubuYpDWJZLZs0TssLrbt33Lk5kbipuiZrkg89G3.g7/stparam=skrjjshgja/fastid=eeorncrnbsilkneetelidigetojp/nc=0)
Küzd a kanyarokkal az Uber önvezető autója
Most először többet megtudhatunk arról, hogy hol tart az Uber önvezető autós projektje, amellyel munkanélkülivé fogja tenni az emberi sofőröket, és átadja a helyüket a számítógépes algoritmusoknak.
A Recode nevű tech portál megszerezte az Uber önvezető autóinak fejlesztésén dolgozó csoport feljegyzéseit a munka állapotáról, benne a robotsofőrök által levezetett kilométerekkel, és hogy milyen gyakran kellett közbelépnie a tesztelést levezénylő valódi sofőröknek.
Múlt héten az Uber önvezető flottájába tartozó 43 autó összesen 32 758 kilométert tett meg önállóan, ami nagy előrelépés ahhoz képest, hogy januárban még csak 8-10 ezer kilométert vezettek a robotok hetente. Utasai is voltak az önvezető autóknak, persze emberi felügyelet mellett.
![ghjkléá](https://kep.cdn.indexvas.hu/1/0/1509/15097/150971/15097147_98c50991fd930a21f34e15d7dbf6a416_wm.jpg)
Persze az Uber még újoncnak számít az önvezető autózás területén, hiszen a fő riválisa, az Alphabet birtokában lévő Waymo (a Google autós projektje) már 2009 óta gyűjti a tapasztalatokat. Így nem is meglepő, hogy milyen gyakran kellett a sofőröknek átvenni a kormánykereket: körülbelül 1,2 kilométerenként.
Van még egy mutató, amely a robotsofőr képességeire utal, a kritikus közbeavatkozások száma. Azokat az eseteket nevezik kritikusnak, amikor az önvezető autó a humán sofőr közbeavatkozása nélkül elütne egy embert, vagy több mint ötezer dollár (1,4 millió forint) kárt okozna egy balesettel. Ilyen incidensek a legutóbbi héten már csak 320 kilométerenként fordultak elő, ami hatalmas javulás az ezt megelőző heti 180 kilométeres átlaghoz képest.
- tömören így foglalhatjuk össze az Uber önvezető autóinak aktuális helyzetét.
![](https://indexadhu.hit.gemius.pl/redot.gif?id=nSCbubuYpDWJZLZs0TssLrbt33Lk5kbipuiZrkg89G3.g7/stparam=skrjjshgja/fastid=eeorncrnbsilkneetelidigetojp/nc=0)