![](https://indexadhu.hit.gemius.pl/redot.gif?id=nSCbubuYpDWJZLZs0TssLrbt33Lk5kbipuiZrkg89G3.g7/stparam=skrjjshgja/fastid=eeorncrnbsilkneetelidigetojp/nc=0)
![Megvan a magyar küldöttség első érme: Muhari Eszter drámai fordítással harmadik női párbajtőrben](https://kep.cdn.indexvas.hu/1/0/5749/57490/574903/57490351_4252339_fbef88c68a0393b9406933a0f85ee08d_wm.jpg)
Az elektromosautó-gyártók bőszen szokták hirdetni, hogy az ő modelljük az igazi Tesla-gyilkos. Mulatságos látni, ahogy százéves cégek bizonygatják, hogy le tudnak nyomni a piaci versenyben egy frissen indult kaliforniai startupot. Az már kevésbé mulatságos, hogy többnyire egyikük sem tudja beváltani az ígéreteit.
Ha valakinek, ez a bravúr az autóipar nagy öregjének, a Porschénak sikerülhet. A 2015-ben bemutatott Porsche Mission E egy elektromosautó-prototípusként indult, de most bejelentették, hogy 2019 végéig piacra dobják szériadarabként is.
A CAR Magazine szerint a végleges modell ára 80-90 ezer dollár lehet.
A frankfurti International Motor Show-n a Porsche vezérigazgatója, Oliver Blume azt mondta a múlt héten, hogy a Mission E nagyon fog hasonlítani a két éve bemutatott modellre.
A Mission E a Porsche Panameránál – a cég másik négyajtós modelljénél – valamivel kisebb lesz, de a Porsche 911 sportatutónál nagyobb. A Mission E modellben nem lesz belső égésű motor. Az ígéretek szerint 3,5 másodperc alatt gyorsulhat 100 kilométeres óránkénti sebességre; a csúcssebessége 250 kilométer lesz óránként.
A Tesla Model S P100D ennél ugyan erősebb lehet, de Blume azt mondta, a Mission E különböző változatokban is kapható lesz. Elképzelhető, hogy a 90 ezer dollár körüli áron kínált alapgép nem lesz olyan erős, mint a csúcsmodellek.