A Facebook felvásárolta a tinédzserek új kedvencét, a tbh-t
További Tech cikkek
- Olyat hibát produkál a Windows, hogy garantáltan mindenki kiugrik a székéből
- Könnyen megeshet, hogy a Google kénytelen lesz eladni a Chrome-ot
- A Huawei hivatalosan is bejelentette, előrendelhető a Mate 70
- Lesöpörheti Elon Musk X-ét a Bluesky, már a Google is relevánsabbnak találja
- Ezek a leggyakrabban használt jelszavak – érdemes változtatni, ha ön is használja valamelyiket
A Facebook felvásárolta a tbh-t, a tinédzserek új kedvenc közösségi platformját. (Ez az angol to be honest rövidítése, ami annyit jelent: őszintén szólva.) A tbh szerint a szolgáltatás a Facebooktól függetlenül fog működni, a felvásárlás csak az eredeti cél elérésében nyújt majd hátszelet.
A megállapodás részletei nem nyilvánosak, így nem tudjuk, mennyit fizetett a vállalatért a Facebook. A TechCrunch szerint százmillió dollárnál kevesebb lehetett a vételár.
Az alkalmazás alig kilenc hete indult, de már most ötmillióan használják. A tbh szerint a siker oka az, hogy a tinédzserek alapvetően pozitív interakcióra vágynak az online térben. Bár az elmúlt évtizedben az internet a nyílt kommunikációra koncentrált, a következő mérföldkő az emberek érzelmi szükségleteinek kielégítéséről szól majd – mondták a fejlesztők.
A tbh célja az volt, hogy létrehozzanak egy anonim alkalmazást, ami mentes a trollkodástól és a zaklatástól. A legtöbb közösségi oldalnak ezt nem sikerült elkerülnie. miután a felhasználó regisztrál, és feltölti a kontaktlistáját, az alkalmazás előre meghatározott, pozitív kérdéseket tesz föl, majd megjelölhetünk egyet négy ismerősünk közül. A felhasználó észlelni fogja, hogy kiválasztották, de azt nem tudja majd, hogy kicsoda.
A fejlesztők módszere a Facebook korai növekedési stádiumára emlékeztet. A ma már kétmilliárd ember által használt közösségi tér eleinte csak egy szűk baráti körnek, majd egy egyre nagyobb csoportnak volt elérhető. A tbh még csak néhány államban elérhető. A népszerűsége a szájhagyomány, a pozitív felhasználói visszajelzések erejének köszönhető.
Elvittük egy georgiai iskolába. A diákok 40 százaléka az első napon letöltötte. A következő napon már három másik iskolában használták. Aztán 300 másikban.
– mondta Nikita Bier, az alkalmazás társfejlesztője a TechCrunchnak.
A Facebook nem nyilatkozott a megállapodásról, de tudni lehet, hogy minden lehetőséget megragadnak, hogy elérjék a tinédzser korosztályt, akiknek ma a Snapchat a kedvenc platformjuk.
(BBC | TechCrunch | tbh | Business Insider)