Elindult az Indamedia média és marketing-kommunikációs kiadványa.
További szakmai tartalmakért kattints és kövess bennünket!
MEGNÉZEMKedden jelent meg az Oxfordi Egyetemen működő, az online propaganda terjedésével és módszereivel foglalkozó Computational Propaganda Project új tanulmánya, ami az amerikai politikai valóságok távolodását és a hírfogyasztási szokások összefüggését modellezte.
A Kollányi Bence személyében magyar taggal is büszkélkedő kutatócsoport Donald Trump hagyományos évértékelője (aState of the Union) előtt három hónapig követett 13 500 politikailag aktív amerikai Twitter-felhasználót és 48 000 Facebook-oldalt, és rendszerezte az általuk megosztott cikkek minőségét, tartalmát és irányultságát - na meg azt, hogy miért osztják meg őket.
A kutatás (amit itt lehet letölteni) több olyan eredményre jutott, mely nem számít óriási felfedezésnek, de kemény adatokkal támaszt alá több sejtést. Például:
De a kutatók két olyan megállapításra is jutottak, melyek talán (nekem biztosan) újdonság erejével hatnak:
Elindult az Indamedia média és marketing-kommunikációs kiadványa.
További szakmai tartalmakért kattints és kövess bennünket!
MEGNÉZEM