Lukács
9 °C
19 °C

Néha úgy érzed, mintha két valóság létezne?

Több infó

Támogasd a független újságírást, támogasd az Indexet!

Nincs másik olyan, nagy elérésű online közéleti médiatermék, mint az Index, amely független, kiegyensúlyozott hírszolgáltatásra és a valóság minél sokoldalúbb bemutatására törekszik. Ha azt szeretnéd, hogy még sokáig veled legyünk, akkor támogass minket!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Továbbfejlesztették a japán szupervonatot

2018.03.19. 18:54

Japán bemutatta a Sinkanszen-vonat új generációs prototípusát, amik akár 300 kilométeres óránkénti sebességgel száguldhatnak. Az Asahi információi szerint a bullet train (lövedékvonat) néven is emlegetett Sinkanszen új mozdonyának, a Supreme-nek hegyesebb lesz az orra, megvilágított csomagtereket kap, és minden ülés mellett lesz töltőaljzat.

A Central Japan Railway 2020-tól kezdi használni az N700S kódnevű új vonatokat Tokió és Sin-Oszaka között. Az új vonatokat az különbözteti meg a régiektől, hogy egy aranyszínű S (supreme) betű lesz látható rajtuk. A mozdonyokkal ebben a hónapban kezdik meg az első teszteket.

Az utasok annyi változást vehetnek észre, hogy

  • 15 százalékkal nagyobb lesz a lábhelyük (legalábbis az első osztályon);
  • nemcsak az ablakok melletti székekhez jár töltőaljzat, amiről a telefonunkat vagy a laptopunkat tölthetjük;
  • a fej fölötti poggyásztartó részeket ezentúl kivilágítják, hogy a leszálláshoz készülődő utasok gyorsabban megtalálják a csomagjaikat.

A Supreme vonatok 16 kocsiból állnak: két mozdonyból és 14 személyszállító kocsiból. Egy szerelvény teljes befogadóképessége 1323 fő. A Railway Gazette cikke szerint a mozdony átalakított orra kettős szárnyú elrendezést kapott, ami csökkenti a jármű légellenállását, illetve csillapítja a hangrobbanás erejét, amikor a szerelvény alagutakban halad. A Supreme-ek várhatóan 285 kilométeres óránkénti sebességgel repeszthetnek a Tokaido Sinkanszen vonalon, ami a Sanyo Sinkanszen vonalon 300 kilométerre is nőhet.

Bár a tervezők hangsúlyozták, hogy a Supreme egy teljesen új dizájnt jelent, az N700S még mindig a korábbi modellek – a 700, az N700 és az N700A – karakteres formaterveit viseli, és nem is gyorsabb azoknál. A 16 kocsis szerelvények össztömege viszont 20 százalékkal, azaz több mint 11 tonnával csökkent, és az energiafogyasztásuk is 7 százalékkal alacsonyabb.

Az új szerelvényeket 2020-ban, a tokiói olimpia idejére állítják rendszerbe.

(The Verge | Asahi | Railway Gazette)